torsdag 21 januari 2010

Saker man har, men inte vet vad man ska använda till...

Jag har varit på ett enda Halleluja-möte, förlåt, jag menar såklart Tupperwere-party under hela mitt liv. Ändå har jag två fulla lådor med artiklar från detta plast märke. Kan ju ha och göra med att mamma är inbiten i denna plast rörelse. ;) För om jag kommer ihåg rätt så köpte jag en tillbringare på det partyt jag va på.
Nu har jag iallafall hittat en spännande pryl i mina lådor som jag inte vet vad jag ska använda till. Jag har dock en gissning, rätt så långsökt, och garanterat fel. Men det är det enda jag kan komma på. Man ska ju självklart ha den då man leker leken; då man springer med en sked i munnen och på skeden har man ett ägg, leken.
Jag tycker att den borde va perfekt till det, men som sagt. Jag har garanterat fel...




5 kommentarer:

  1. Ja långt var det ju rätt att du ska använda ett ägg men man delar vitan från gulan när man tex bakar maräng tårta
    Tupperware mamman

    SvaraRadera
  2. DET hade jag ALDRIG gissat på!

    SvaraRadera
  3. Dela gulan från vitan? Det går ju absolut inte utan en sån där. Typiskt, en ny grej man inte visste att man saknade i köket. Jag hade gissat på en soppsked för anorektiska människor.

    SvaraRadera
  4. Den är rättså praktisk när barnen ska va med och baka maränger och ABSOLUT ska dela på äggen själva...
    Fast Anders hade en poäng med skeden...
    Moahahahahahahahahahaha!

    SvaraRadera
  5. HAHAHA!!Kanske ett nytt säljargument för mamma ;)

    SvaraRadera