lördag 16 januari 2010

Om Gud hade varit kvinna...

hade saker och ting sett annorlunda ut.

Då hade:
*gravida inte haft problem med sömnen.
*det hade ansetts vackert och sensuellt då en kvinna snarkar.
*mannen hade mer än gärna hjälpt sin (gravida) kvinna med att raka benen.
*mannen hade också mer än gärna gett sin (gravida) kvinna fotvård.
*mannen hade gett sin (gravida) kvinna massage varje kväll.
*mannen förstått att då vi kvinnor vill ha hjälp med nåt, så menar vi NU inte sen.
*mannen förstått att då vi säger att det inte är någonting, så är det 99% av gångerna någonting.
*mannen kunnat läsa våra tankar, ibland.
*mannen hade aldrig sagt; "men du har ju hela garderoben full". Utan...
*mannen hade mer än gärna gett oss kvinnor en slant till nya snygga kläder.
*mannen sett om vi kvinnor klippt oss, bytt gardiner eller städat hela huset.
*mannen gett oss blommor, iallafall en gång i månaden.
*Vinterstudion bara sänts två timmar om dagen.

Men nu verkar det ju som om att Gud är en man.
Så jag får väl försöka raka mina ben själv...

Hoppas alla får en skön lördag!
Kramelikram

6 kommentarer:

  1. Men du, då måste sjulsmark37 ha en alldelens egen kvinnlig gud.

    SvaraRadera
  2. Men allstå, det är verkligen nåt speciellt med Sjulsmark! =)

    SvaraRadera
  3. Vad är det med er kvinnor och erat tjat om blommor....

    Det verkar ju inte vara lika åt andra hållet... jag får då inget

    SvaraRadera
  4. Men jag tror att det står i bibeln "Du ska giva din nästa en blomma ibland" Är nästan säker på det!

    SvaraRadera
  5. Vad bra. Då behöver jag inte ge några blommor till någon. Får någon "nästa tjej" kommer det inte dyka upp här inte... jag e nöjd med den jag har :)

    SvaraRadera
  6. Men du Henke, du måste ju ge din fru blommor på eran bröllopsdag! I alla år framöver! =)

    SvaraRadera