onsdag 6 januari 2010

Kyla.

Igår va vi på den första föräldragrupps träffen. Trevligt värre! Vi blev indelad i två grupper. Tjejerna i en och killarna i en och så fick vi skriva ned tankar och funderingar om det här med vänta-föda och efteråt grejen. Vi fick också lära oss att andas (jag har dock glömt bort hur, men Jimmy verkar ha koll....) och att vicka på rumpan. =) Sen var det dax för att se på amningsfilmen. Ja, vad ska man säga...Det är ju tur att man inte tar åt sig av allt man ser och hör. Tyckte att den va lite väl...mycket...Jag VET att det finns olika typer av bröst, jag behöver inte se dom. Sen tycker jag att det är osmakligt och se stora barn bli ammade. Men det är ju bara min åsikt. Klart att det fanns vissa saker som jag lärde mig, men nja...inte va det mycket. Jag tror att det mesta kommer att ordna sig då bebis väl har kommit! =)
Nästa vecka skulle vi prata om smärtstillande och förlossning. DET kommer att bli intressant! Speciellt eftersom att det verkar bara va jag som ens ha tänkt tanken på att sambon kan svimma...
Vi var iallafall i extas efteråt, för att vi tyckte att det va så trevligt och bra! =)

Idag har jag städat bort julen(och tom druckigt upp den sista julmusten) och det känns väldigt skönt!
Kallt som tusan har det varit...både ute och inne. Så nu våren får gärna komma snart!

Kramelikram

3 kommentarer:

  1. Finns inget som heter "den sista julmusten" ....
    Jag fick fynda en massa julmust på Willys idag ;)

    SvaraRadera
  2. Jag vet. Det lät lite dramatiskt, men barnmorskan säger aja baja till julmust. Och att handla i dessa utförsäljning av julmust tider är jätte jobbigt! Jag vill också fynda hem en massa must! Det postiva är ju att snart är bebis ute och då är det ju snart dax för påskmust! =)

    SvaraRadera
  3. Fantasiskt! Jag hade inte en tanke på att Johan skulle svimma! Han tittade ju över skynket efter att Alice var ute och dom städade rent livmodern innan dom sydde igen... Inte värre än att ta ur en älg... Tack för den! Men han är väl en av få äkta makar osm faktiskt har sett sin hustrus livmoder!
    Men alt kommer att gå bra! Det går liksom inte att förbereda sig hur mycket som helst. Lyssnar man på kroppen så talar den om precis vad man ska göra!
    kramelikram!

    SvaraRadera