tisdag 26 januari 2010

Gestapo. Och gubbar med hatt.

Japp, nu har det börjat. Lite mer än förut. Och i söndags var det dax för en värk som jag helt hade glömt bort fanns. Just det, mensvärk! Men nu har den gjort sig påmind. Varje dag!!
Och som jag sa till barnmorskan i dag, så välkomnar jag "all" slags smärta, för då vet jag att det är på gång!
Knasigt nog så är bebis lite väl rörlig och "borrar" inte ner sig i bäckenet som vi vill att den ska koncentrera sig på att göra nu. Så nu har vi, efter många om och men, tagit hem en pilatesboll. Ok, den är i bilen fortfarande...eller dom är i bilen fortfarande, för Jimmy skulle ha två stycken med sig hem. Den mindre skulle visst fungera som badboll i sommar....!? På den ska jag då sitta och vicka på rumpan så att bäckenet öppnar sig.
Till min "hjälp" kommer jag att ha min alldeles egna gestapo; Jimmy.
Jo, han är som en liten minigris...f-låt jag mena såklart minipolis. Det ska vickas på rumpan, jämt. Han ringer tom hem och frågar om jag vickat....så nu lär jag väl inte få göra annat än att sitta på den där bollen och vicka. Tur att jag kan njuta av soffan på dagarna då! ;)
Det är lustigt det där, ibland är man orolig för att bebis rör sig för lite...,men tydligen behöver vi inte va det...

Ja, det här med sammandragningar är ju minst sagt spännande. Och att få sammandragning då man kör bil. Det är inte att rekommendera! Det hände mig idag. Och självklart hade jag en gubbe med hatt i bilen framför mig. Ni vet en som är så gammal så att han glömt bort att gaspedalen sitter till höger. Han stannade även i rondellen för att släppa fram en annan bil. Ja, precis en sån som ska ha sitt körkort kvar.... Jag var i det stadiet då jag bara ville hem och hade lätt kunnat ta en fortkörningsböter, men ja....det va ju liksom stopp framför mig...
Väl hemma så va sammandragningen över och jag kunde äta en snabblunch för att sedan lägga mig på soffan och sova en timma....tills gestapo ringde...

Nu ska jag fixa lite här hemma och sen är det dax för att åka in till stan igen och gå på sista föräldragruppsträffen. Och tänk, vi ska se på film igen! ;)

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar