torsdag 14 januari 2010

Eskilstuna nästa!

Jag har alltid trott att då man ska ringa till förlossningen så finns där ett telefonnummer som man ska ringa. Alltså inte ett växelnummer. Tänkte att det kan ju va bra och veta vilket nummer man ska ringa då det börjar bli dax, men jädrans va svårt det va att få tag i nåt! Jo, alltså jag har hittat ett nummer. Till Eskilstuna. Känns en aningens långt att åka, men vem vet vi kanske hamnar där ändå...Så efter en massa googlande så vet jag fortfarande inget telefonnummer till förlossningen i Nyköping. Fattar ingenting.
Nåja, Eskilstuna nästa får det väl bli då! ;)

Vi var på föräldragruppen i tisdags och det var lika bra denna gång. Förutom att barnmorskan va extremt svamlig! Det var dax att titta på förlossningsfilm denna gång och både jag och Jimmy gruvade oss lite innan för VAD vi skulle va tvingad att se. Ingen av oss kände att vi behövde se för mycket, så att säga... Men den var jättebra och var helt lagom intim! Och jag tror att alla vi var lite tårögda efteråt! ;)
Som sagt så är vi ju jätte nöjda med att få gå på förlädragruppen, men jag tror ändå att man ska ta saker och ting med en nypa salt och inte berätta hur man kanske har tänkt göra med saker och ting...
Till nästa vecka ska vi fundera på hur vi tror att våran relation kommer att förändras efter att bebis har kommit.

Idag är jag lite seg. Vi hade Varuhuset s.5 marathon igår. Så det blev sent i säng och så sov jag dåligt.
Tydligen så snarkade jag inatt. (va!? JAG!?) Jimmy fick tom lov att väcka mig!
Kan säga att han fick igen några timmar senare, då det var hans tur att starta sågverk. =)

Ja, så idag har jag bakat en rulltårta, som blev groteskt stor. Och sen så har jag inte gjort så mycket. Men dagen är ju inte slut än!
Tror dock att jag ska lägga mig på sofflocket en stund nu. Och så ska jag nog ringa till Jimmy och kolla om han är lika sugen på pizza som jag till middag.... =)

Kramelikram

5 kommentarer:

  1. Kolla telenummret på föräldra gruppen nästa gång
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Åh tack smarta mamman!
    Annars KAN du ju fråga din barnmorska MEN DET ÄR INTE RÄTT, givetvis är telefonnumret till förlossningen HEMLIGT och absolut ingen kommer tala om det. Och ja just det, Jimmy kommer svimma under förlossningen !)

    Kram
    H

    Ni kommer få en packe papper snart med telefonnummer, parkeringstillstånd o dyl. Lovar!

    SvaraRadera
  3. Det var ju också en fråga att fundera på... HUR har dom tänkt att ni ska veta hur er relation kommer att förändras???? Ni har ju faktiskt egentligen ingen aning om vad ni har gett er in på!! Det kan bli toppenbra, det kan bli sömnlöst, det kan bli amningsdemens och hormonrally (troligen) och en liten en som man bara älskar mest av allt. T.o.m den man trodde man älskade mest i hela världen hamnar på sidan om... Så det var en riktigt konstig hemläxa... Ni kommer att bli kanonföräldrar och ni kommer att uppleva saker tillsammans som ni faktiskt inte har gjort nån gång förr!

    Åååååh vad vi saknar er! kram

    SvaraRadera
  4. Jag visste väl det! Att nummret är hemligt! =) Har fått en massa papper, dock utan nummer, men ska fråga nästa vecka på föräldragruppen. För jag ska nog inte in och föda innan dess!

    Anna; ja, visst var det en lite annorlunda frågeställning....
    Vi saknar er massor!

    SvaraRadera
  5. Annars ringer du 112 och skriker mellan värkarna att du vill ha numret till förlossningen! Fast då kanske dom skickar en ambulans... ;-)

    SvaraRadera