tisdag 19 januari 2010

Är jag ond?

Bara för att jag inte hjälper till? Så fort man går in på aftonbladets sida så är där en bild på ett litet skadat ensamt barn från katastrofen i Haiti. Och det är verkligen fruktansvärt det som har hänt och ännu än gång så inser man hur lyckligt lottad man är att bo där man bor. Men jag skänker inga pengar. Egoistiskt? Förmodligen. Jag blir på nåt sätt mättad av allt som pumpas ut i medierna. Det blir liksom korvstoppning. Visst jag förstår att det måste rapporteras därifrån, men det blir liksom bara för mycket. Och det värsta är att bilder på skadade ensamma barn-det säljer.Och det ska göra så att vi ska skänka ännu mer pengar.
Och jo, bilderna på dessa skadade ensamma barnen berör mig, men tyvärr det blir inga pengar från mig. Jag väljer att skänka mina pengar till cancer och psoriasisforskning istället. För mig känns det mer angeläget.
Och man kan ju inte hjälpa alla.
Så ond är jag väl inte?

Jag lägger bara mitt goda lilla hjärta på andra saker! ;)

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar