måndag 11 januari 2010

Ny vecka och 30 dagar kvar.

Efter ytterligare en natt med total värdelös sömn, så va det bara att stiga upp och ta tag i dagen. Eller snarare ta tag i "att göra innan bebis kommer" listan. Och om det nu vore så att det bara var dom sakerna som skulle göras vore det ju ok...MEN det ska ju också tvättas, plocka ur och i diskmaskinen, dammsugas, vikas tvätt, lagas mat....ja, ni vet. SUCK!
Det är nästan mer arbetssamt att va hemma än på jobbet...Eller ok, hemma kan man ju faktiskt sätta sig i soffan en stund och andas lite!
Iallafall så tog jag som sagt tag i att måla ett varv till på bebis byrå. Och nu är det så där störande att det skulle kunna funka att inte måla ett varv till, men jag känner ändå att jag måste göra det, så att den täcks riktigt ordentligt. Kruxet är bara det att färgen inte kommer att räcka. Så imorgon blir det att handla mer färg och nya knoppar och sen göra klart den! Lovley! =)
Har även tagit tag i vårat handduks och sängkläder problem. Jimmy och Jocke kastade igår ut det icke fungerande torkskåpet och bar ner en garderob till tvättstugan istället. Så idag var det bara att montera ihop trådbacksställningen och sätta igång att vika fint och lägga in handdukar och sängkläder. Passade på att rensa också. Så nu finns det en påse med "Olga handdukar" och en påse med sånt som ska bli mattrasor.

Imorgon är det dax för besök hos bm. Det ska kollas om bebis ligger med huvudet ner. Hoppas, hoppas!! För det här med att vända bebis tycker jag låter både obehagligt och ont. Kan inget annat än att säga att det känns att nu är det trångt i magen. Bebis rör sig gärna mycket och ofta ändå, vilket innebär ömma revben för lilla mamman.
Men nu är det bara 30 dar kvar till bf!
Å andra sidan tror jag att jag kommer att gå över tiden. Lika bra att va inställd på det!

Har blivit som besatt av Anne Holt´s böcker. Ok, är bara inne på min andra bok, men ändå. Så himla bra! Och om några dagar kommer en tredje bok som jag har beställt från adlibris. Hyfsat mycket billigare och frakfritt kan man få dessutom.
Iallafall så kan jag verkligen rekommendera hennes böcker! Härligt med spänning! =)

Nu är det dax att försöka sova lite! God natt!
Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar