söndag 3 januari 2010

Nu är vi med barnvagn! (och en del andra prylar...)

Japp. Efter många om och men så har barnvagnen nu flyttat hem till oss. När vi kom för att hämta vagnen och dom körde fram den åt oss tyckte vi först att den såg liten ut, men det var bara vi som glömt bort hur den såg ut...
Sen medans vi stod i kön och väntade på vår tur så började jag fiffla med suffletten och tjoff så var den lös. Och då Jimmy skulle sätta tillbaka den såg vi att det var trasigt. Medans tjejen i kassan bytte ut den, så tog Jimmy sig en tur med vagnen. Och tur var väl det, för då upptäckte vi att den va sned. Ena hjulet rörde inte ens marken. Så det blev en helt ny vagn till oss. Tur att det fanns en hemma! Och sicken tur att vi märkte alla fel medans vi var på affären och inte då vi kommit hem.
Nu gäller det bara att lära sig hur den funkar! =)
Vi köpte också en bilbarnstol och passade på att hämta ut gratis paketet med bajshink, blöjor och lite annat smått och gott.
Så nu har vi suttit och läst instruktionsböcker och tryckt och dragit på våra nya prylar. Och rackarns vad vissa grejer är komplicerat! ;)
En snabbis till Ikea blev det också, så nu har vi även ett skötbord! =)
Sov förresten hela natten! Ja, nästan...va vaken vid fyra tiden för att slå och sparka på kärleken min som bestämde sig för att starta ett sågverk just då....suck...
Kramelikram

2 kommentarer:

  1. Vänta tills vagneländet ska fällas ihop och lyftas in i bilen lätt akompanjerad av härliga jag-har-just-fött-barn svettningar! Har du riktig tur kommer h*n på att JUST NU MÅSTE jag äta annars DÖR jag mamma! Mmmmm det är härligt med barn!

    Btw bjuder du på fika på torsdag eller fredag?

    Kram
    H

    SvaraRadera
  2. HAHA! =)
    Klart jag bjuder på fika, kom den dag det passar er bäst! Ska se till att baka nåt smaskigt;)
    Kram

    SvaraRadera