torsdag 23 september 2010

Tänk om....

Det vore så att man föddes med en snyt funktion.
Alltså att man helt enkelt satte ett papper vid näsan, sa "snyt" och barnet snytte(?).
Då slapp man det här med att suga ut snor. Jag har en sån där "handpump-sug". Det finns ju också dom där andra, "mun-sugarna".
Och inte vet jag, kanske är dom bättre!?
Det jag dock vet är att det är så otroligt frustrerande att inte riktigt få ut allt snor.
Men det är bara att suga på.

Vi är jätte förkylda. Jag skulle helst vilja krypa upp i soffan med en godispåse och en bok och slumra en stund, men den lilla killen med en massa snor i näsan, han är det full fart på. Så det är bara att glömma boken, slumrandet och framför allt godispåsen.
Jag är extremt sugen på nåt gott. Tänk en sån där glass strut med en nougat stång i mitten....
Å MAJ GADD va gott det skulle va!
Fast iof. Jag känner ju ändå ingen smak. Så det vore liksom bortkastat...

Tror att det är dax att fixa lunch.

1 kommentar:

  1. Jag tror din sug är bättre. Vi hade en sån där munsug och jag fick ont i halsen och blev sjuk nästan varje gång vi använde den. Du får träna han på att snyta ut. Visa före och be att han härmar.... =D
    Krya på er!
    KRAMEN!

    SvaraRadera