måndag 6 september 2010

Sovmorgon!

Imorse vaknade jag tio i sju av att Elis försökte dra min sänglampa igenom spjälorna på sängen.
Om han lyckades?
Nope.
Välling och promenad stod på tur.
Väl hemma igen tycke jag att vi hade ALL tid i världen innan det va dax för babysim. Ja, alltså tills jag kollade på lappen igen och såg att vi skulle va där kvart i tio och inte kvart över.
Så det blev att skynda, skynda.
Satte E i gåstolen för att han skulle va minst i vägen. Då han är på golvet och ålar är han alltid där jag ska sätta mina fötter.
Och då han sitter i gåstolen kan man ju bara putta iväg han.=)

Det va inget bad idag utan bara en introduktion Vi fick gå runt och titta i omklädningsrum och på bassängen. Där var det minsann varmt och skönt!
Elis fick dock syn på takfläktarna och släppte dom inte för en sekund.
Hoppas bara att han nästa gång är mer koncentrerad på badet än fläktarna!

Jag hade tänkt doliditta med en lite saker då vi kommit hem och Elis skulle sova....men...Elis har fortfarande inte somnat. Klockan är tjugo i tre och vi åt lunch tolv. Suck.
Ska försöka igen med att få honom att somna, framför allt så att jag kan vika igen mina blå.
Blev så trött.

Ikväll hoppas jag att Jimmy inte ska jobba, så att jag kan ta mig en promenad utan Lill-Knas.

Städade ju förrästen klädkammaren igår. En säck med kläder kommer att försvinna ut ur detta hus. Och tänka sig...inte visste jag att jag hade sex par jeans.
Ok, nu kan jag bara ha ett par, men om några kilon så kan jag nog ha två par till! =)
Och...öh...ops...hittade visst en tunika och ett linne med prislappen kvar. Tunikan måste jag ha varit onykter då jag köpte, för den va ju inte fin nånstans. Och linnet...ja, det vet jag att jag köpte inför Jimmy´s 30 års fest. Två år med prislappen kvar har den alltså funnits i mina ägor. Ops.

3 kommentarer:

  1. Å så synd att det är så långt till Nyköping för den där säcken hade lätt fått flyttat in i min garderob. Av erfarenhet vet jag att dina kläder knappt är använda och att jag är lika fin i dom som du! :-)
    Nu vet jag en som jublar över att du bor i Nyköping av den enkla anledningen att han inte alls gillar klädsäckar, han påstår att om man fyller på måste man ta bort. Jag säger att om man tar bort så fyller man på, det är skillnad!
    /erika

    SvaraRadera
  2. Men...jag kan spara säcken tills vi kommer upp, om du vill. Anders behöver ju inte få veta nåt... ;)

    SvaraRadera
  3. Annars kan vi tänka oss att kika lite i säcken med... ;)
    Om några kilon så kanske man ryms i nåt...
    kram

    SvaraRadera