fredag 3 september 2010

Hörs jag dåligt eller!?

Jag: "Hej det är Jenny"
Hon: "Hej! Jag heter bla bla och ringer från bla bla. Stämmer det att du har prenumererat på Allers?"
Jag: "Ja"
Hon: "Då är det så att jag har ett erbjudande för dig som tidigare varit stor prenumerant."
Jag: "Jaha..."
Hon: "Jo, nu kan du få en prenumation till ett 40 % lägre pris. Mysigt att ha lite läsning nu då höstmörkret kommer. Eller hur?"
(Kom nu ihåg att hon är så där jävla hurtig som dom kan va)
Jag: "?"
Hon: "bla, bla, bla, bla mys, mys billigt, billigt."
Jag: "Nä, men jag är inte intresserad"
Hon: "Då måste jag få fråga varför."
Jag, som egentligen inte tyckte att hon har med det att göra: "Jag är mammaledig och känner att jag inte har råd."
Hon: "Men då kan jag göra ett annat erbjudande. Du betalar endast bla bla för bla bla antal nummer."
Jag: "Nä, men jag hoppar det också."
Hon: "Då måste jag få fråga vad gillade du bäst i Allers?"
Jag: "Ja, det va väl korsorden."
Hon: "Ja, men DÅ har jag ett erbjudande på våra korsordstidningar. 4 nummer för 99 kronor."

Här undrarde jag om jag inte hördes. Tänkte att det kanske va nåt fel på telefonen som gjorde att hon inte hörde vad jag sa...
JAG VILL INTE PRENUMERERA hade jag lust att skrika i örat (som förmodligen va fullt av vax) på henne.
Men jag sa bara;
"Tack, men jag är INTE intresserad. Hej då."

Gahh!

2 kommentarer:

  1. VAD är det med er tjejer?
    Anna är likadan!
    Jag slänger på luren i örat på dom om dom inte respekterar att jag inte vill ha!

    Är jag riktigt på humör kan jag gärna driva en del med dom och deras yrkesval! :)

    SvaraRadera
  2. Men orka driva... Och nä, jag kan inte slänga på luren...vill ju inte va dum juh! ;)

    SvaraRadera