torsdag 2 september 2010

Effektiv dag!

Dagen började med att promenadskorna knöts (??) på vid sex tiden.
En snabb promenad på 30 minuter och sen hem till en smarrig frukost.
Strax efter nio åkte vi och hämtade svärmor för att sen åka till kusin Viktors förskola. Där var det skördemarknad. Man kunde köpa fika, äpplen, morötter och lite annat smått och gott.
Trevigt va det och vädret va på topp!
Elis tyckte nog ett tag att det va lite vä mycket männinskor på en gång.

Efter att jag och Lill-Knas ätit lunch åkte dammtrasan fram. Nedre våningen blev dammtorkad, dammsugen och fick golvet torkat.
Sen en snabb promenad på ca 50 minuter. Vi hann nästan undan regnet.
Då vi kom in myste vi i soffan och sen var det dax att fixa middan.

Ja, och nu sitter jag här. Snart ska Lill-Knas sova och vi ska se film.
Puh. Det va den dagen det....

Fast....det har ju inte varit vilken dag som helst.
Nä. Världens finaste och mysigaste Oscar fyller ju FEM år idag!!!

Puss på dig, fasters hjärta!



4 kommentarer:

  1. OJ vad långhårig han var där!! Han tackar och bockar!! Har varit full fart på han hela dagen, mellan hostningarna!
    Du är så duktig! Önskar att jag hade din energi, men när förkylningen släpper kanske man kan bättra sig lite...
    kramen

    SvaraRadera
  2. Bilden är från i våras då jag var upp.
    Jag hoppas bara att energin sitter kvar nu då den verkar ha hittat mig! =)

    SvaraRadera
  3. Jasså? Är det så mycket man hinner med när man har EN bebis?

    //Tvillingpappa i norr

    SvaraRadera
  4. Du tvillingpappan....det är vad man gör det till ;)

    SvaraRadera