lördag 25 september 2010

Jag diggar killen i kön på City Gross!

Det var nämligen så här att jag var och handlade lite och i kön hamnade jag bakom en kille i 30 års åldern och framför han stod det en tant i 60 års åldern.
Tanten hade lastat upp sina saker på bandet, men hade INTE lagt upp "här tar mina varor slut-pinnen" (jag är av den åsikten att det är den som lagt upp sina saker på bandet som ska lägga upp pinnen och inte den som står bakom och väntar på sin tur).
Så killen tog en pinne för att kunna börja lägga upp hans varor, men var då tvungen att flytta lite på en av hennes varor. Han kastade varan lite åt sidan. Och då jag säger kasta menar jag inte flera meter, utan vi snackar kanske en centimeter.
Då jäklar tog det hus i helsike.
-"Det där är mina varor" säger tanten
-"Ja, jag var bara tvungen att flytta lite på en vara bara" sa killen
-"Ja men du KASTADE den. GÖR MAN SÅ!???" säger tanten som har börjat visa vissa tendenser på att skaka av ilska.
-"Ja, jag kanske kastade den lite..."säger killen och försöker att inte bry sig om galna tanten.
-"Men gör man så? Kastar varor på detta vis?"
Killen försöker nu att nonchalera tanten, som bara står och mal på och mal på om denna kastade vara. Och hon är så fruktansvärt upprörd! Tillslut kan inte killen hålla tyst längre och säger;
-Har du en dålig dag? Stackars dig som har en sån här dålig dag. Verkligen.
Tanten är nu så arg så att hon skakar och hon går upp i fallsett då hon säger;
-"Nä, det här är en bra dag. Den bästa någonsin!"
Sen pratar dom inte nåt mer med varann.
Jag tror att tanten insåg att hon hade gjort en höna av en fjäder.

Jag tyckte att det va så jäkla bra sagt av han. Det där med "har du en dålig dag". Jag hade aldrig vågat säga det. Däremot hade jag tänkt en massa saker... Och lugn som en filbunke va han också.
Det va minsann en toppen stund i kassakön på City Gross! =)

Vad det va för vara?
Ett paket lövbit.

3 kommentarer:

  1. Hurra för vardagshjältar! Det är såna som han som gör att vi andra feg-fisar kanske, kanske vågar göra samma sak en dag!!

    Kram
    H

    SvaraRadera