måndag 30 augusti 2010

Vingåker.

Igår tog vi oss en tur till Vingåker Factory Outlet.
Första gången för mig och nog trodde jag att just Vingåker skulle va ett "större ställe", men det var det ju inte. Det va lite som...Robertsfors....typ.
Vi parkerade och Jimmy sa att han inte varit där sen "man gick in och ut genom samma dörr". Vad det är i år, har jag ingen aning om.
Iallafall så då vi kom in kände jag att jag nästan tappade fotfästet för en stund.
För jämarns va kläder.
Överallt. Och rörigt. Och oj.
Och det tog ett tag innan poletten i mitt blonda huvud föll ner och jag insåg att det hängde märkesvis.
Förmodligen hade jag säkert kunnat plocka åt mig en helt ny garderob, men jag hamna nästan i nån chock, så att jag kollade inte speciellt mycket.
Men bara därför så kom jag inte tomhänt hem. Nä, en klänning och solglasögon fick följa med.
Det va inte jätte billigt där och inte dyrt heller, men som min klänning, den kostade ord.pris 1055:-Vilket jag ALDRIG hade köpt den för.
Outlet priset var 549:-, fortfarande för dyr.
Jag betalde 274:- eftersom att den var på rea. Helt ok.

Vi kollade på lite barnkläder också.
Och jo. Det fanns jätte fina kläder där. Mest PoP.
Men eftersom att Elis inte går omkring i PoP kläder, så kändes det inte så aktuellt att köpa en body till honom för 95 spänn.
Speciellt inte om man kallas för Kräk Elis.

Jag åker gärna dit fler gånger. Och jag kan faktiskt minnas att Jimmy sa igår att "vi kan ju åka hit sen igen"
Gräjt! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar