onsdag 18 augusti 2010

Dusch problematik.

Jag är av den kategorin människor som inte kan duscha på kvällen och känna sig fräsch på morgonen. (speciellt inte nu då jag tar mig en rask promenad då jag vaknat.)
Det har dock funkat utan några helst problem för mig, sen Elis kom till världen, att duscha på morgonen, men antar att det är ett "stort" problem för andra eftersom att BM sa en gång att ett "tips" är att be svärmor komma hit då jag ska tvätta håret.
Nog för att jag tycker om min svärmor, men nån måtta får det väl ända va!
Vi har väl inte satt barn till världen för att låta mormor/farmor lösa problemen?

Iallafall så då Elis va lill liten så sov han på morgonen och jag kunde duscha i lugnan ro.
Och sen han har slutat sova på morgonen, så har han antingen legat i gymmet eller legat på badrumsmattan med en favorit leksak.
Men så imorse.
Då hände det.
Varför ligga still, då man kan krypa iväg och utforska badrummet? Och varför inte riva ner påsen med bajs blöjor?
Det va ju super kul. Ja, tyckte han ja.

Så imorgon blir det att se till att inga bajs blöjor är i vägen för unge Herr Bjöörn och stänga in honom med mig i badrummet.
Varför?
Han är alldeles för mycket inne på det här med rackartyg...
(vissa dar saknar man minsann då han bara låg och knappt rörde en fena....och jag vet....det kommer inte att bli bättre....)

Nu är det bara tre och en halv timme kvar tills det är dax för vägning. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar