tisdag 17 augusti 2010

Jag är dumsnål.(men jag tror att det går i släkten)

Som mammaledig tjänar man ju inte direkt stor kovan. Och det innebär att saker som att gå till frissan, köpa nya kläder och att handla saker till hemmet inte står högst upp på listan.
Och eftersom att jag känner mig lite som en fattiglapp, så gör jag rätt så dumma val...

Som härom dagen då skulle jag köpa hårspray, för att få nån slags ordning på mitt blekta råttfärgade slitna hår, så köper jag inte den jag brukar köpa för 25 :-
Nä, jag väljer att åka på ÖB för att handla en spray för 15:-
Jag har alltså "tjänat" hela 10 kronor.
Om jag är nöjd?
Nope.

För ÖB sprayen gör att jag luktar man.
Men inte som en man som luktar gott. Nä, utan som en billig illa luktande herrparfym.
(Och inte blev jag nå snyggare i håret heller.)
Så imorgon är det jag som åker till Ica och handlar en ny hårspray för 25 spänn.

Dumsnål....och det straffar sig...



Imorgon eftermiddag är det dax för att kolla om jag har tappat några gram. Jag hoppas det. Hoppas, hoppas, hoppas.
Jag tycker ju att jag är så duktig och skulle bli så glad om det syntes på vågen!!


4 kommentarer:

  1. Du är jätte duktig och bäst av alla

    //Elis o Jimmy

    SvaraRadera
  2. Du är för gullig du./I-B

    SvaraRadera
  3. Tjänat? Fick du en tia i kassan för att du handlade? :P

    "Glädjen över det låga priset förbyttes snart i bitterhet över den usla kvalitén"

    Vadå "i släkten"??
    Jag köper ingen hårspray!

    SvaraRadera