onsdag 4 augusti 2010

Onsdag.

Dagen började, som vanligt klockan fem. Jag hade gärna sett att vi sov en stund till, men tydligen var jag ensam om den önskan. Jag vaknade nämligen med huvudvärken from hell.
Men en alvedon och sen var det bara att köra på!

Och ja. Köra på var väl rätta ordet, eftersom att det blev stopp i toan och vi hade bajs vatten ända upp till kanten.
Så vad göra, om inte lösa problemet. Tjugo minuter senare och med lite bajs på fingrarna, så va det fixat.
Och hela tiden stod jag och tänkte på va najs det hade varit om man hade kunnat ringa till en hyresvärd som hade fixat stoppet.

Problemen var dock inte över där. Klockan fem blev det strömavbrott. Och det skulle tydligen kunna pågå i tolv timmar!
Elis mat värmde jag, efter råd från mamma, i en skål som i sin tur stod i en skål med hett vatten.
Till middag köpte vi pizza som käkades hos svärisarna och så passade vi på att ge Elis välling där.
Då vi kom hem va allt som vanligt igen!=)

Jag var och jobbade extra i tisdags. Och det var minsann kul! Hade lite ont i magen ångest innan. Dels för att va borta från Elis och dels för att jobba.
Men att komma på jobbet bara så där nån gång och ta varor och kassa och inte ha nåt större ansvar, det va riktigt najs!
Och så fick jag mig flera goda skratt. Vissa av "jag kissar på mig sorten". =)
Lövley!

Och så måste jag bara erkänna att det va faktiskt jätte skönt att för en dag inte ha bajs blöjor, titt-ut och pureér på hjärnan.
Utan bara få vara jag för en stund.
Får man säga så? Att det var skönt att va utan sitt barn för en dag.
Om inte. Sorry, men det tyckte jag.
Men så tyckte jag också att det va alldeles underbart att träffa honom och gosigosa!

Imorgon kväll så ska jag ut och äta med jobbet. Mumsigt! =)

Hoppas alla haft en bra onsdag!

3 kommentarer:

  1. Ja, det får man absolut säga!
    Man måste få vara sig själv för en stund, det borde väl du veta som är norrlänning. Det gör oss inte till sämre mammor, snarare tvärt om, för när vi kommer tillbaka från 'barnpausen' är 1000 gånger bättre föräldrar. Även mammor behöver ladda batterierna, även om så på jobbet, och få garva tills vi nästa kissar på oss!!

    Tack för en jättebra jobbdag tillsammans!
    Kram på dig 'min Jenny'!

    H

    SvaraRadera
  2. Tack själv bäjb! Och jag ska ju jobba om två veckor igen...fast d är en torsdag å då är väl du ledig!?

    SvaraRadera
  3. Kolla med det elbolag ni har vad som gäller...
    X antal timmar utan ström = pengar tillbaka!

    /Broder

    SvaraRadera