måndag 23 augusti 2010

Sömning.

Elis har börjat ta sovmorgon. Ända till halv sju! Yeey!
Problemet är bara att jag vaknar forfarande vid en si så där tjugo över fyra. Och jag försöker verkligen sova, men icket. Utan jag ligger och blundar och bara väntar på att Lill-Knas ska vakna, så att vi kan gå ut på promenad.
Jag vet, det låter helt sjukt. Och jag antar att jag får skylla mig själv att jag just nu är så in i norden trött. Jag bara väntar på att han ska sova....det är dock nån timma kvar tills dess. Suck.
Så jag tar mig en kopp kaffe till.

Elis säger förresten sitt första ord. Jag vet att med små barn så kan man ju höra det man vill höra, men efter att han sagt detta sen i lördags är jag rätt så säker.
Ordet är oj. Och han är absolut sötast då han sitter upp och ser lite...."farbroraktig" med sin näst intill tandlösa lilla mun och säger "ojojojoj".

Jimmy har som mål att han ska, gärna så snart som möjligt (gärna i går) kunna säga "gorgonzola" och "perkulator".
Jag vet inte, men det känns som att det kommer att dröja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar