måndag 2 augusti 2010

Om Elis fick bestämma.

Skulle vi stiga upp nån gång mellan kvart över fyra och halv fem.
Skulle han äta mango puré till frukost,lunch och middag. Och mellanmål.
Skulle vi lyssna på väldigt hög volym på radion.
Skulle han va utan blöja jämt.
Skulle all ren tvätt ligga på golvet.

Men.
Nu är det så att det är mamman som bestämmer.

Och vi stiger verkligen inte upp så tidigt.
Imorse somnade han faktiskt om tilll en så där kvart i sex. Då fick han välling och jag hoppades att han ville sova mera. Det ville han inte.
Men jag somnade....och vaknade av att en liten dreglig hand vred om min näsa.

Äta mango puré sker max en gång om dagen. Hur gott det än är.
Tror att det har med åldern att göra, för jag tycker att det är jobbigt att lyssna på hög musik...
Och att vara utan blöja jämt...nä...allt detta fribajsande och kissande gör att det blir så mycket mer arbete för mig...
Funderar på att lära Elis att vika tvätten då han ändå ska envisas med att dra ner den från tvätt stället!

Idag blir det verkligen en inne dag, för regnet står som spön i backen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar