söndag 1 augusti 2010

Snabba vändningar.

I dag blev det en tur till stor stor stan och Kungens hus.
Där strosade vi omkring bland alla tyska turister och åt lunch bland alla getingar....
Och vilken lunch.
165 spänn för en tallrik med köttbullar och potatis. Och jo, det va nog dom dyraste köttbullarna jag någonsin har ätit!
Undra om det va kungen som rullat dom!?
Goda var dom iallafall!

Sen på vägen hem så skulle vi åka bilfärjan mellan Ekerö och Slagsta. Och hejsan hoppsan vad jag började må illa. Har blivit så kinkig på sånt där sen Lill-Knas låg i magen. Kan nästan knappt sitta bak i bilen....
Iallafall så stannade vi på en affär som jag inte kommer på vad den heter nu.
Men det var som en blandning av Bygg-max,Claes Ohlsson, Plantagen osv.
(pappa, du skulle fullkomligt äääälska stället!)

Dom hade bla en lamp avdelning och där tittar Elis upp i taket på alla tak fläktar och det första spontana garvet kommer.
Det va helt jävla underbart att höra!!
Jag började skratta och höll väl nästan på att kissa på mig och pappan tror jag rent av blev rörd...
Sen skrattade Elis stort sett i varje gång han tittade upp taket.
Lövley!
Inget titt-ut. Inget bu. Inget "göra en massa grimaser".
Utan bara ett härligt spontant garv!=)

Sen satte vi oss i bilen för att åka hem.
Och vad är det man säger?
Efter regn kommer sol.
Och efter skratt kommer gråt.
Elis grät heeela vägen hem.
Och då blir vägen hem väldigt lång....

Nu är vi iallafall hemma. Elis är badad och kör omkring som en galning i stolen.
Själv så känner jag mig helt överkörd. Har huvudvärken från h-vetet.
Ser framemot att krypa till sängs sen!

Hoppas alla haft en bra helg!

2 kommentarer: