måndag 23 augusti 2010

Världens längsta måndag....

...i en hemmafrus liv....

morgonpromenad.
tvätta och hänga tre tvättar.
vika tvätt.
kratta och skotta ihop en full skottkärra med ruttna äpplen.
fixa lunch.
sovit en stund med sonen.
knåpat ihop födelsedagskort.
eftermiddags promenad.
badat lilleman.
fixat middag.

Därimellan har det också lekts titt-ut, "kastats" boll, fått ännu mera sår på fötterna av den där förbannade gåstolen, haft kryp tävling (jag vann) och myst.
Och dagen är inte slut än.
Funderar på att ta en promenad till, men antar att det räcker med dom två tidigare idag.
Nu har iallafall Jimmy tagit över. Gräset klipps och det är hans "lägga Elis kväll".
Skönt!
Men, så trött som Elis är nu, blir det nog min kväll ändå.



ps! Idag då jag kom ut till vardagsrummet, efter en liten kiss paus, så satt Elis med DVD-spelaren i sitt knä. Han tittade på mig och hoppades nog att jag inte skulle märka nåt....
Synd för han, för Big Mama hon ser allt!

2 kommentarer:

  1. Jasså! Plockar ni inte äpplena?
    Så då kan vi kapa ut dom? Knivämn.. träden menar jag! :P

    Eller var det inte för fruktens skull dom växer där... ^^

    Hade Elis en sån där "Devainteja"- blick?
    Du kommer att ser mer av dom... :D

    SvaraRadera
  2. Jo, det var precis en sån blick. Tyvärr så blev jag så paff, så att tanken på att fotografera fanns liksom inte...synd...

    Jag har larmat träden, så det är inte lönt att ge sig på dem! ;)

    SvaraRadera