tisdag 29 december 2009

Skotran.

Jaha. Så var denna julen över. Och ännu en Norrlandsresa gjord. Känns faktiskt helt sjukt att veta att vi inte kommer att träffa bröder, svägerskor och syskonbarn förrän till sommaren. Helt sjukt! Om nu inte några kommer att göra en liten vår-tripp hit...*blink, blink*
Jag kommer nog inte göra en norrlandsresa förrän på sensommaren. Har redan bestämt att flyga med bebis...kan andra så kan väl jag....!? Eller... För då har det ju tillkommit ytterligare två i släkten och det är dax för nya kusinbarns foton. =)

Följande konversation hade vi i bilen upp...

Jimmy; "tror du att Torsten har köpt nån skoter"
Jag; "nä, det har han inte gjort"
Jimmy; "kan man inte hyra en skoter och ta med sig upp"
Jag; "nix"
Jimmy; "säkert?"
Jag; "japp! man kan hyra skoter då man är i fjällen, men inte så här"

Vid det här laget har jag ring pappa, som säger att det inte går att köra skoter. Snön är för lös.

Jimmy; "ja, men Anders hade ju varit ute och kört"
Jag; "jo, men det gick ju inge vidare heller"
Jag; "det är ju ingen bra snö"
Jimmy; "men...."
Jimmy; "varför har inte Torsten hyrt en skoter?"
Jag; "GAAAHHH! du får väl ta Ockelbon. det krävs dock tre man bara för att svänga den"

Sen berättade jag alla roliga minnen från då man var liten och vi var på skotertur med Ockelbon.

Jimmy; "har Johan nån skoter?"
Jag; "jag vet inte och Jens har sålde sin och köpte en bil"
Jimmy; "jag vet"
Jimmy; "men det skulle va skoj att köra"

Kan ni förstå att jag lessnade på detta skotersnack. Och tack och lov så upphörde det. Jimmy nämnde inte skoter under hela tiden vi va där uppe. Vet inte om det va all julmat eller all jädrans snö som kom och satte stopp för hans skoter fantasier. Men tyst blev det iallafall! =)

Vägen hem gick smärtfritt. Väldigt varierande väder! En massa snö i Gävle och regn i Uppsala och här hemma så har det försvunnit en del. Tråkigt!
Men det va en sak som jag märkte då jag steg ur bilen;
Här är det skoterföre. =)
Synd bara att vi inte har nån skoter...

Kramelikram

5 kommentarer:

  1. Men hallå!! Om någon hade sagt nåt hade stackars Jimmy fått ta en tur på vägen. DÄR kan man köra!

    SvaraRadera
  2. Skotern står ju bara och väntar på att bli körd av någon från södra delen av landet. Jag hör hur den låter köööör meeeejjjjj.

    SvaraRadera
  3. Men du vet, Jimmy hör ju lite dåligt på ett öra, så det var nog därför han inte hörde skotern ropa...Typiskt! Om han bara hade vänt bätter öra till, så hade allt blivit annorlunda!

    SvaraRadera
  4. Men kom upp till påsk så kan jag och Jimmy fara till fjälls så får han köra skoter så han kräks.

    SvaraRadera