onsdag 30 december 2009

Ja jag säger då det!

Imorse gjorde jag nåt jag aldrig gjort förut. Jag hängde på låset till systembolaget. Det var jag, några alkisar, några äldre, några yngre och en mamma med två barn. Hon sa högt och
t y d l i g t , då barnen frågade frågor om bolaget, att det minsann va pappa som ville ha nåt att dricka på nyårsafton. Så att vi andra, som stod och väntade på att bolaget skulle öppna och inte brydde oss det minsta om mamman med barn, inte skulle tro att HON skulle ta sig ett glas på nyår. Nä, det var ju minsann pappan i familjen som skulle göra det.
Sen så öppnade dom och alkisarna tog fram deras lista och gick till kassan för att få hjälp (alkisarna får inte gå in i butiken), de äldre tog fram deras lista och gick till de dyrare vinerna, de yngre gick med stadiga steg till cider och breezers hyllorna, mamman plockade för sig av det som pappan skulle ha...Och jag...ja, jag strosade omkring ett tag och kollade läget lite för att sedan handla till mannen. Betalade (!) och gick ut. Och då sker nästa upptäckt!
För att gå höggravid med två systempåsar DET drar blickar till sig! Blickarna folk gav sa; "stackars lilla bebis i magen som har en mamma som dricker" SUCK!! Nu BAR jag endast påsarna. Hade jag sprättat en bärs, så HOPPAS jag att nån hade tagit mig i örat, men nu var det ju inte så. Nä, utan jag ser framemot min ALKOHOLFRIA cider som ska intas imorgon kväll, samt Pommacen som det ska skålas i vid tolvslaget! =)

Jag har ju gått och blivit sjukskriven. Det känns konstig, men otroligt sköönt! Det är en ovanlig känsla att veta att jag inte kommer att jobba speciellt mycket under 1 1/2 år. Men skönt att kunna koncentrera mig på att bara vara gravid och få fixa och dona här hemma innan bebis kommer! =)

Kramelikram

1 kommentar: