söndag 13 december 2009

Havandeskap.

Jaha, så var det dax för att få 1/4 dels havandeskapsersättning. Med start imorgon. Hade verkligen sett framemot att gå ner i tid, men just nu tycker jag bara att det är piss. Hade inte förväntat mig att det skulle bli så här. Att det i första hand ska gynna jobbet och inte jag. Trodde inte att det skulle behövas diskuteras om mina tider. Men nu är det som det är. Vet mina tider en vecka framöver iallafall, sen får vi se.
Det är nämligen så att det gynnar inte mig att börja senare på dagen, utan det gynnar mig att sluta tidigare. Anledningen är kort och gott bussförbindelserna. Imorgon börjar jag elva, men måste ta den buss som gör att jag är inne i stan halv tio. Ja, behöver jag säga nåt mer!?
Tycker bara att det känns piss.
Just nu är det bara så att det känns som om all min energi läggs på det där förbannade jobbet och inte på bebis och mig. Hatar det!!

På onsdag är det dax att träffa barnmorskan igen. Då ska det klämmas och kännas hur denna kvälls hickande bebis ligger. Det ska bli kul! =)

Hoppas alla haft en bra helg!
Kramelikram

1 kommentar:

  1. Och din stackars fötter är väl mera svullna på kvällen än på förmiddagen kan jag tänka
    KRAM
    mamma

    SvaraRadera