fredag 1 maj 2009

Ny månad!

Jaha. Så va april slut och snart är det sommar semester! =)



Gårdagen börjades med brödbak (påse+jäst+vatten=gräjt!) och dammsugning. Sen hade jag fått den stora äran att passa Thelise en stund på dagen och det gick som en dans! =) Hon sov drygt en timma och sen va det lek. Vi lekte "titt-ut" och "vad säger..." Det gick allatiders tills vi kom till "vad säger fisken?" Där va vi lite oense...eller T tittade på mig VÄLDIGT undrande... Kan det va så att dom norrländska fiskarna låter lite annorlunda!?! Det va illafall väldigt mysigt och det uppskattades nog av mamman och pappan som hade en jobbig dag....



Kvällen spenderades självklart här i Bergshammar. Svärföräldrarna, svägerskan, Fredrik och Viktor var här. Vi grillade fläskfilé och till det åt vi ugnsgrönsaker. Och som pricken över i:et blev det glass med varm hemmagjord hjortronsylt till efterrätt. MUMMA!!!

Självklart så tog vi oss en promenad till majbrasan. Det tog dock inte lång stund så hade den brunnit ned...kan ha med torkan att göra...hm...ja, jag tror det...



Appropå majbrasor. Tydligen så missade vi all action, eftersom att den utspelades i Bygdeå. Där hela bygdegården brann ner...kan det va så att:

1. Bygdeborna råkade ha maj brasan en ANING för nära byggnaden och att ett lite "brandfjun" hamnade i byggnaden....

2. Nån missade hela majbrasespektaklet, eftersom att jag har hört (av säkra källor) att majbrasan brann upp fort. Och nån tänkte: "fan, jag tänder på byggdegår´n så får jag mig en ordentlig brasa....sköna maj...."

3. Eller är det helt enkelt för lite action i byn....



Kan lova att det kommer att pratas på Ica en lång tid framöver! =)

Dagen börjades med en prommenad i det fina vädret. Och snart ska vi premiär klippa gräsmattan! Fy fan....här i Bergshammar, här händer det grejer! =)

Kramelikram

3 kommentarer:

  1. Kan bara upplysa er att Bygdeå nog inte haft så mycket trafik på länge.
    Vi har jätte skönt väder men vi får nog vänta med gräsklippningen till all snö är borta
    KRAM mamma

    SvaraRadera
  2. Fiskar säger väl inget dumsnut.
    Vårat barn vet faktiskt det ;)
    Det var nog därför hon tittade konstigt
    på dig :)

    Tackar så mycket för barnvaktandet,
    det var mycket uppskattat.

    SvaraRadera
  3. Jag tror att dom norrländska fiskarna har en annan dialekt... För HÄR pratar dom minsann!! Alla mina barn vet vad fiskarna säger!!
    Bygdegården tror jag inte att nån sörjer... Den var risig och gisten och skev... Det finns lika många teorier som människor till vad som hände... Vår brasa brann länge och värmde bra! Cajsa somnade i soffan framför brasan!

    SvaraRadera