onsdag 10 mars 2010

Kusin Vitamin

Då jag va liten sov jag över hos mina kusiner jätte ofta. På somrarna var det tom veckovis, om jag inte minns fel...!?
Och jag och Erika sov över rätt så ofta hos farmor och farfar. Där fick vi plasthandskar av farmor och så cyklade vi in till centrum och kollade igenom varenda soptunna och rensade dom på burkar. Och vips, så hade vi pengar till godis!
Vi sov i källaren hos dom och jag kommer fortfarande hur det luktade där. I rummet där vi sov fanns en tavla med en målad clown på. Den tavlan va Erika rädd för. Själv så tycker jag att det va lite skrämmande då farmor kom in till oss för att säga god natt och det va nåt som saknades...som hennes TÄNDER! Erika berättade dock att farmor helt enkelt har löständer. Självklart!
Eftersom att vi inte fick gå i trappen på natten, så kissade vi i en potta som farmor ställt under sängen. Bara en sån sak va ju (skit)spännande!
Tror faktiskt inte att vi sov så mycket, dom nätter vi sov där.
Vi planerade mest inför framtiden...

En massa herrans år senare flyttade jag in hos Erika. Det va på den tiden då det va nemas problemas att åka bil mellan Gävle och Umeå och sedan gå på krogen. (numera klarar man knappt av att gå på krogen samma dag som man jobbat. och sen så är det ju sååå jobbigt att va bakis....) Det va på den tiden man (läs:jag) tog sig en samboka så fort man kommit in på krogen, för att man(läs:jag) sedan får gå hem. Lite väl rund under fötterna. Och inte lärde man sig nåt av det först gången det hände.... Frasen; "Erika, jag måste gå hem" användes några gånger ;) Har inget minne av att Erika nånsin sa så till mig....hm....

Åter till källaren hos farmor och farfar.
Eftersom att vi umgicks så super ofta, så va det helt självklart att vi skulle ha barn samtidigt, att vi skulle bo nära varann och att vi skulle gifta oss samtidigt.
Att få barn exakt samtidigt är ju rätt så svårt (men det hade man ju ingen aning om då), fast så illa pinkat är det ju inte! Ca 4 månader kommer det att skilja våra barn åt.
Tyvärr, så kommer vi inte att kunna bo nära varann. Jag tycker att det känns lite taskigt mot I-B (faster) och P-E (farbror) att kasta ut dom för att få bo nära Erika. Sen så tycker jag att det drar lite kallt i Sjulis...
(I-B & P-E!? Behöver jag säga nåt mer än norrland och dubbelnamn!?)
Illafall, så har ingen av oss gift sig än....
Så är det så att det lutar åt ett dubbelbröllop måntro!? ;)

Jag tycker dock att det är en aning pissigt att det är så förbannat långt mellan oss, speciellt nu då vi ska va mammalediga samtidigt. Men det är ju bara att gilla läget...

Jag hoppas verkligen att Elis får bra kontakt med sina norrländska kusiner! Och sina tremenningar såklart!
Jag kommer då att se till så då Elis har åldern inne att "flyga på lapp", så kommer han att sitta på ett plan mot Umeå!

Hoppas alla har en bra lill-lördag!
Kramelikram

3 kommentarer:

  1. Ni är så välkommen till sjulis, int blås he se mykke. I-B

    SvaraRadera
  2. Du är ju för söt! Är det någon liten Jenny som kanske har en liten gnutta hemlängtan eller?
    Vi behöver ju egentligen inte bo så nära varandra. Tords hus här uppe i korsningen är nog till salu om ni är intresserad!
    Puss!/erika

    SvaraRadera
  3. Skicka pojken med flyg du! Jobbar jag kvar så tar jag mot han!

    Snart dags att han lär sig hur det ser ut på "landet" med alla traktorer... ;)

    SvaraRadera