fredag 11 juni 2010

Bebisar,måleri och morotspuré

Det finns ett sms som jag bara väntar på att få nu, och det är från Kusin vitamin. Jag tror att det är dax för deras bebisar att titta ut nu. Har hela tiden trott att det är på onsdag som det smäller, men nu tror jag att det är nu i helgen....
Så spännande!! =)

I helgen står det måleri på schemat. Hus-brädor (?) ska målas röda, dörr ska målas vit och fönster på framsidan ska skrapas. Sen så har jag min bänk som ska bli fräsch och fin också. Hade tänkt att den skulle bli röd, men har ångrat mig. Den får bli vit den med.
Började skrapa på den häromdagen, men så helt plötsligt försvann bara all energi. Hade lätt kunnat gå och sova i flera, flera timmar, men lille-knas ville nåt annat så det var bara att brygga en kanna kaffe och bita ihop.
Målade också dörren en gång efter grundfärgen, men unge herr Bjöörn tyckte inte alls att det va roligt att mamma gjorde nåt annat, så det blev att stress måla. Puh.
(Och jo. Jag hade självklart lagt han och sova, men han ville självklart va vaken.)

Soffprojektet tror jag får bli en kvällsyselsättning. Då lill-knas somnat kan jag fixa med det.
Blir bara så ivrig och vill bara få det klart....
Ser verkligen framemot då hela huset är färdigmålat och klart. Och det ska det banne mig va klart då sommarn är slut!
Rött och fint som snus! =)

Elis har lärt sig äta gröt, potatis och morötter.
Och just morötter. Ja, det är nåt speciellt, det är liksom "MMMMMMMMMMMMMM"
Nästa vecka är det dax för Elis att smaka på ärtor.

Och veckan efter det....ja, då borde det väl ändå va dax för surströmming!?

Kramelikram

3 kommentarer:

  1. Hallå i stormen
    solen skiner och det blåser även här.
    Måla bänken röd samma färg som huset då stoppar den länge I-B

    SvaraRadera
  2. Bra med surströmmning lagom tills vi kommer ner! Ska vi köpa med oss lite Sikabröd eller? Och förresten, kan vi få låna lite plats i er frys när vi kommer? Vi tänkte ta med oss rättså mycket köttfärs och sånt för att slippa köpa ALLT. Vi vill använda semesterpengarna till annat än mat...

    SvaraRadera
  3. JA, gärna sikabröd! Självklart får ni låna plats i frysen, jag fixar så att den finns! =) Vi får väl prata ihop oss om vad vi ska äta på midsommar, så kan jag fixa handlandet!

    Men om man målar bänken med vit utefärg. Håller den ändå sämre?

    SvaraRadera