torsdag 17 juni 2010

Grubbleri grubblera...

gör man som bäst på natten. Det innebär mindre sömn, men får väl ta igen det nån annan gång.

Nattens huvudbry handlade om dop.

Jag har väl alltid tänkt att dop är väl bara sånt man gör. Och jag vill ju inget annat än att döpa i Bygdeå kyrka, där hela tjocka släkten kan va med och eftersom att Jimmy inte har så stor släkt, så är dom lite lättare att frakta upp än tvärtom, men det är svårt att få ihop...

Och efter nattens grubblande är jag här;
*Ett dop i Bygdeå kyrka framåt senhösten. Elis kommer att va stoor då och det känns inte riktigt bra.
*Ett dop i sommar då iallafall mamma och pappa är här. Känns, jag vet inte, konstigt. Har inte styrt upp nåt, så OM vi skulle få tag i en präst (antar att dom också har semester) så känns det lite som ett Las Vegas bröllop. Snabbt och hastigt.
*Helt enkelt inte döpa Elis. Känns konstigt eftersom att båda vi två är döpta, men samtidigt så blir inte Elis mindre älskad bara för att han inte är döpt.

Sånt här ger mig ont i magen och ett jävla grubblande på natten.

Om vi frågar Jimmy? "Mmmmm" svarar han då.
Tror inte ens att det var nåt alternativ.

Nä, nu ska jag lägga det åt sidan (ha! tänker på det heeela tiden) och baka Tobleronemuffins. Har aldrig gjort det förut och håller mina tummar att det kommer att lyckas!

Idag väntas besök av bästa Hanna och sötaste lilla Thelise.

God morgon!

2 kommentarer:

  1. Jag tror att CajsaFiaLotta var 6 månader när vi döpte henne... Om jag inte minns fel... Hon var stor och tung och prästen orkade inte hålla henne speciellt länge... Åldern har egentligen ingen betydelse vid ett dop, och du ska göra det som känns mest rätt i hjärtat!
    Nedräkningen till avresan pågår! 6 dagar kvar till avresa! (Glöm inte att kolla posten till veckan...)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är grymt nyfiken på vad som ska komma med posten. Alice lät sjukt ivrig då hon ringde hit och frågade om post nr.

    SvaraRadera