fredag 18 juni 2010

Fy fajao vijken skit da´!

De böja me att ja skujje jujja junt åsså slog jag huvvet i väjjen. Jäjnspikaj oxå va de jode ont! Ja baja gjina å gjina. Å sen då ja va gla ijen så va det dax föj mat. Mojötter...tjodde ja...
Men mamma hade tänkt nå annat. ÄJTOJ! Urk! Å då fick ja gjina ijen. Å som ja gjina. Men ja åt upp allt, föj vem vet näj det blij mat nästa gång?
Å sen sa mamma att ja skujje sova föj ja va tjött. Å då gjina ja ijen...tills ja somna.

Då ja vakna va ja gjadas i heeeja väjden! =) Å ja å mamma baja busade!

Eftej nåjja timmaj somna ja å mamma på soffan. Å vi sov ända tills mamma vakna me ett jyck!
Å ja blev så jädd!
Så då fick ja gjina ijen. Å ja gjina å gjina.
Ja, så va de dax föj käk ijen då.
De äj ju så me oss bäbisaj. Vi baja kissar,bajjar, sovej å ätej.
Å fy fajao. De blev äjtoj till middaj oxå. Osis föj mej. Å de ä så typist att ja måste äta äjtoj, fö ja vet att min mamma inte hejjej gijja dom då hon va bäbis.
De ha min mojmoj sagt!

Ja, de va min da det. En jicktij gjin da!
Men imojjon ska pappa va hemma med oss å de ska bli så skoj!=)


Tack å hej, leverpastej!

2 kommentarer:

  1. Mormor lovar att det blir inga ärtor när jag kommer för isåfall ska din mamma få äta dom först
    Puss från mormor

    SvaraRadera
  2. Och jag skickar över en ärt-älskare som kan visa hur vrålgott det kan vara med grönisar!

    Peas out!

    SvaraRadera