lördag 15 maj 2010

Och vips!

Så var veckan snart slut och det är dax att åka hem igen. Med blandade känslor.
Skönt att komma hem till huset och vi längtar efter Jimmy, massor!
Men det känns inte som om jag hunnit nåt denna vecka. Har inte ens hunnit njuta av det UNDERBARA vädret som har varit... Så i Augusti, då nästa resa till norr görs, då är det två veckor som gäller!!
Jag har iallafall hunnit pussa och krama alla mina underbara syskonbarn!

Cajsa Kavat har levererat en hel del sköna kommentarer denna vecka. Som tex;
"När ska du ha ditt andra barn då?"
Och klappar mig undrandes på magen.

"Undra när jag kommer att få en bebis"
Jag va snabb och svarade att det är läääääänge tills dess!

"Öh, förstår du bebis-språk, eller?"
"Nä, men jag låtsas att jag förstår och så pratar jag med Elis"
Casja himmmmmlar med ögonen...
Men för säkerhetsskull, frågar hon mig dagen efter om jag har börjat förstå...

Oscar har också varit på topp.
Speciellt då han bröt av mamma och pappas päronträd (som sattes förra året och som både klarat frost och rådjur) för han skulle bara hjälpa farfar att ta bort plogpinnarna...
Eller som då han följt mig på promenad med Elis i vagnen och jag säger till Oscar;
"Undra om det finns nån skugga där borta?"
Han springer iväg för att kolla, tror jag, men han kommer tillbaka med ett parasoll.

Ja, som sagt! Det har varit en full matad vecka. Fika här och där och som pricken över i:et ett 30-års kalas. Trevligt värre!! =)
Nu ser jag bara framemot att få ett mms på två små söta nya släktingar!! =)

Det märks på Elis att det har varit mycket nya intryck denna vecka. Stora krokodiltårar på kvällarna och en massa drömmar på nätterna. Positivt är dock att han numera sover till åtta på morgonen och kan utan problem sen, efter amning, sova till halv tio!
Får väl se hur länge det håller i sig....

Jaha, då var det väl dax att hoppa i säng då.
Nu håller vi tummarna att Elis sover på planet hem imorgon med!
Det skulle va gräjt!

Kramelikram

2 kommentarer:

  1. Tack för den här veckan!! Vi kommer att sakna er! Men det är inte så länge tills vi ses igen! Vi ska göra en kryssa-över-dagar kalender tills det är dags att åka!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi saknar er också till och med Elis kräk fläckar på golven för nu är dom rena
    PUSS från mormor och morfar

    SvaraRadera