lördag 8 maj 2010

En helt vanlig dag.

Det krävs planering och att ta några extra lugnande andetag (för jag har insett att stress inte leder nånstans) då man är småbarns förälder. Iallafall då man är förälder till Elis.
Fribajsarn. Storkräkarn.
Jag har hittat en rutin i då vi ska iväg nånstans.
Ibland funkar det, ibland inte.
Först får Elis mat. Sen rapas och kräkas. Sen får han ligga i blöja och doliditta på golvet.
Bajsning pågår.
Då passar jag på att klä på mig. Dock inte den tröja jag ska ha pga kräk-risken. Sen är det dax att byta blöja nr. 1. (Ja, på Elis alltså.)
Sen får han ligga en stund till på golvet medans hans kläder plockas fram. Då kräks han. Torka rent och smörja in halsen. (han har fått eksem av allt kräkande och dreglande)
Sen är det dax för blöja nr. 2 att bytas.
Puh.
Ja, då var det dax för påklädning av lille-man. Och självklart. Då jag knäppt sista knappen på bodyn är det dax för storkräkarn att visa vad han kan.
In på toa. Av med bodyn. Tvätta rent. Smörja in.

SPRAK OCH BRAK!!

Dax att byta blöja nr. 3

Men innan blöjan åker på kissas det på skötbordet. Ibland även en liten fribajsning.

Nu, äntligen, kan han kläs på. Och även jag med.
Och båda är vi hela och rena! =)

Ja, som sagt. Planering = ingen stress. =)

Igår träffade vi föräldragruppen för första gången sen alla fått sina små. Det blev bara små-grabbar i våran grupp. Det var så skoj att träffa alla! Elis var äldst och lille Melvin va yngst på sina sex veckor! Han va så liten! =)

Idag är det skit väder ute. Så på schemat idag står det dammsugning och packa resväska.

Hoppas alla får en kanon lördag!

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar