tisdag 4 maj 2010

Med sorg i hjärtat.

I tre års tid har du varit min vän. Ibland full, men oftast tom. Du har haft allt. Rätta utrymena och rätta storleken. Helt perfekt har du varit! Så det är med sorg i hjärtat som jag måste byta ut dig...
Till nåt nyare. Nåt bättre. Och kanske nåt mindre. För den större storleken tror jag inte passar mig längre.
Men det är så svårt, har varit överallt och klämt och känt, men icket.
Nu återstår mitt hopp till att hitta den nya dig i Umeå.
Håller mina tummar. För du håller inte längre. Förlåt.

Ja fy farao för att hitta en ny plånbok. Det är nästan lite ångest över det hela. Kanske inte ska va så pet noga. Men då det gäller plånböcker så vill jag att den ska va perfekt!
Sån är jag.

Idag blir det en promenad till Gumsbacken för att köpa lite lök och kolla på uteblommor. I år blir det pelargoner för hela slanten.
Rosa såklart! =)

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar