tisdag 23 februari 2010

Det här med bebisar.

Idag har jag varit mamma i två veckor och fem dagar. Och vi håller fortfarande på att lära känna varann, Elis och jag. Jag tycker att det händer saker hela tiden och jag tycker att det är tråkigt att det känns som om att Jimmy missar en massa. Men jag antar att så är det för alla pappor, att dom missar lite. Tyvärr.

Jag försöker få nån rutin på hela grejen. Ok, är bara inne på dag två som vi är själva, men känner att jag måste. Annars kommer jag att bli knäpp. Jag kan bara inte sitta i soffan och amma hela dagarna. För hur mysigt det än är att amma, så är det banne mig skit tråkigt! Och jag vägrar sätta på tv:n för att kolla på en massa skit. För jag vet hur det är, då blir man ju fast framför dumburken.
Nä, så under Elis första lilla sov stund så dolidittar jag i hemmet. Sen då han vaknar, så vill min lilla fågelunge ha mat. Efter det så pratar och myser vi med varann. Har blivit lite försiktigare med pussandet, efter gårdagens kräk-incident...
Så håller vi på så där. Då han sover, tar jag hand om huset och mig själv. Har dock än så länge inte riktigt ro i kroppen att lägga mig och sova då han sover, förutom igår faktiskt... För det har man ju hört, på föräldrakursen. Att då bebisen sover, så ska mamman sova också. Och städning, tvätt och mat ska pappan ta tag i då han kommer hem från jobbet. Förstår inte riktigt det där. För när ska pappan då lära känna sitt barn? Och bara för att jag har blivit mamma, behöver jag inte sättas på en pedistal...

Nu är det en liten raring som håller på att vakna, så jag ska gå och mysa med min finaste!

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar