måndag 22 februari 2010

Att vara gravid...

är trots kräkdagar (för allas info, så kräktes jag in i det sista, dvs dagen innan Elis kom), viktuppgång, trånga kläder, ont i ryggen, allmänt osmidig, konstiga vanor/ovanor, (som att jag på slutet köpte en ny hudlotion varje vecka, eftersom att jag inte klarade av lukten...) det bästa som finns. Eller kanske inte just själva gravidandet, men det man får ut av det. Ett litet stycke kärlek. Att VI har tillverkat denna lilla skapelse. Helt fantastiskt. Helt underbart.

Att inte vara gravid har också sin charm! =)
Bara en sån sak som att jag kan stänga jackan, knyta skorna (själv!!), äta frukost utan att det vänder sig i magen, ta på mig några av mina gamla kläder, köra bil utan att vara en livsfara, använda vilken hudlotion jag vill (har några att välja på), dricka kaffe (ska dock minska ner på det ett tag, eftersom att magen börjar ge vika...) och framför allt att få umgås med vår finaste Elis, ett litet stycke kärlek, varje dag!!

Nu ser jag framemot lite varmare dagar och bättre plogade trottoarer, så att vi kan börja ta oss ut varje dag.
Ska väl va duktig och lägga mig på sofflocket och vila en stund, medans Elis sussar så sött.

På återseende! =)
Kramelikram

2 kommentarer:

  1. Mmmmm, visst är det underbart?!

    Kram H

    SvaraRadera
  2. jaaa det är underbart...han är verkligen ett stycke kärlek...kan även berätta att jag börjar se rutor på mammans mage ;)

    En lycklig pappa

    SvaraRadera