måndag 1 juni 2009

Ja...vad säger man...!?

Fick för mig att baka ikväll. Helt utan anledning. Och alla som känner mig vet att just bakning inte är min starka sida (men jag är duktig på så mycket annat....) Fick iaf för mig att göra "Kärleksmums". Det började inge vidare eftersom att jag inte riktigt kunde tyda mina kråkfötter på handlingslappen som jag hade skrivit receptet på. Jag förstod dock att falukorv inte skulle ingå i kakan. Förutom jag, blev även mamma (som vanligt), Anna och ny på listan Hanna inblandad i bakeriet. Så var det då dax att sätta igång. Allt gick enligt planerna...hade dock inte satt på ugnen (samtalen med mina "bak-kompisar" innefattade grad antalet som ugnen skulle va inställd på....att man DESSUTOM måste sätta på ugnen...det va visst nytt för mig...)

Efter en stunds väntan kunde då äntligen kakan åka in i ugnen och gräddas. Tyckte dock att det inte hände nåt. Och det är ju inte så konstigt eftersom att jag inte skruvat på båda ugns-knapparna. (varför jag helt plötsligt skulle glömma hur fan man sätter på en ugn...vet jag inte...) Efter många om och men så va alltså kakan färdig gräddad. Dock är det så att den har stått "på lut" i ugnen, så den är betydligt tjockare på en sida....och det är ju inte mitt fel-utan ugnen.


Det bör dock tilläggas att kakan är skrivandets stund ej avsmakad. Och inte för att dissa mig själv...men jag är helt inställd på att den smakar skit. Det blir ju en så mycket roligare överraskning om den nu skulle va god! =)

Hoppas alla haft en bra dag! Min har varit alla tiders!

Kramelikram

3 kommentarer:

  1. Aha,, man skall alltså sätta på ugnen för bästa resultat ;)

    SvaraRadera
  2. Alla är vi barn i början och övning ger färdighet! Keep on baking baby.

    SvaraRadera
  3. Japp Henke, så är det! Man lär sig nåt nytt var dag ;)

    SvaraRadera