söndag 20 september 2009

Så var den beställd!

Barnvagnen alltså. Det blev en Emmaljunga Nitro. En svart sådan. Jag hade bestämt innan att vi INTE skulle ha svängbara hjul, har nämligen fått för mig att det inte är bra...Meeen att få provköra en sån vagn och en med fasta hjul, så ja....vilken skillnad! Att den dessutom är 2,5 kg lättare och att den är bättre för axlar och rygg gör ju saken lite bättre!! Det här med att den är bättre ergonomiskt sätt, fick vi ingen information om då vi tittade på sådana vagnar här i Nyköping, utan då var säljargumentet att det är bra med sånna hjul om man ska ta en promenad med hunden samtidigt...Och nä, vi har inte blivit med hund än iallafall...=)
Nu får vi bara hoppas på att det inte blir en vinter med flera meter snö, för då funkar nog sånna hjul en aningen sämre, även fast man kan låsa dem...
Vi är riktigt nöjd med köpet och kommer att få den i mitten av Januari.

Idag inhandlades det också nya skor till mig, eftersom att jag har ena riktiga skit skor som jag får sååå fruktansvärt ont i fötterna av, men med mina nya skor känns det faktiskt som om att jag kommer att flyga och studsa fram! =)

Det nya tillskottet i släkten har tydligen inte lärt sig säga Jenny än, knasig unge det där! ;)

Hoppas alla haft en bra helg!
Kramelikram

ps! I skrivandets stund fick jag reda på att Hanna blev faster till en liten tjej! Tjohoo för superfastrarna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar