torsdag 10 september 2009

Hos familjen Lundberg-Bjöörn

Vi satt och pratade namn vid middagen...

Jag:"Undra hur dom tänkte förr egentligen, jag mena hur kan man komma på att döpa nån till Torsten....och Kenneth!?
Jimmy:" Ja, men Lennart då!?"
Jag:"Och alla dessa dubbelnamn....Inga-Britt, Per-Erik, Lars-Erik"
Jimmy:"Jamen det där med dubbelnamn måste va nåt typiskt norrländskt"
Jag:"Jag hade en lärare som hette Ulla-Stina."

Vid det här laget skrattar vi så mycket, så att Jimmy spottar ut juicen han just druckigt...
Vi testar också att ropa olika namn...enkelnamn som dubbelnamn. Som tex Stig-Björn.
Jo, Stig-Björn Bjöörn...det skulle va nåt att bita i. =)

Förresten så har Åslög namnsdag på lördag. Åslög var ju det namn som skulle passa vårat barn bäst...ja...eller inte.

Ber om ursäkt till pappa, faster och farbröder för att vi gjorde narr av era namn till middagen....men ni får väl trösta er med att nångång kommer nog våra barn sitta och snacka namn och säga: "Undra hur dom tänkte förr egentligen, hur kan man döpa nån till Jenny och Jimmy!??" =)

Hoppas alla haft en bra dag!
Kramelikram

1 kommentar:

  1. Förslag på namn:
    Isa Bjöörn
    Bruno Bjöörn
    Grizzly Bjöörn
    Baby Bjöörn

    SvaraRadera