torsdag 3 september 2009

Dagen.

Idag så hade jag tänkt göra så himla mycket. Iallafall så hade jag tänkt laga lite maträtter och frysa in, men pga en miss i handlandet igår (kan ha varit pga av fisen som överraskade), glömde köpa vissa ingredienser, så av tre maträtter blev det en...jaja så kan det gå. Har iaf målat tv-bänken ett varv till (tyvärr så är det inte snabb torkande färg...suck...), pysslat lite, sovit, gråtit till ett program på tv, gjort "cräps" och så har jag...snark...läst på försäkringskassan...snark...om föräldrapenning....gäsp...tänk att läsa min framtida inkomst kan va så tråkigt....Måste göra ett nytt försök, snart, och då inte gäspa så att ögonen tåras.
Har även kollat runt på nätet på barnvagnar. Har fastnat för en emmaljunga vagn, men att läsa på om vagnar är ju rena grekiskan och den är säker jätte dyr...
Får ta mannen min nån helg och åka runt och provköra barnvagnar.

Apropå provköra, så lånade Jimmy hem en bil igår. En svart bil med fyra däck och växelspak hade den. Nä, men seriöst....det va en nyare modell av mazdan vi har...typ... Då Jimmy kom och hämta mig så va det första jag sa, men guuud va mycket plats det är för dom som ska sitta bak, men ångrade mig då jag kom på att det va "dvärgarnas riksförbund" som satt i framsätena...=) (klart att det blir plats därbak då....)
Iallafall så fick jag också provköra...en bit....en väldigt kort bit. Vi bytte strax innan dom nybyggda husen i Bergshammar...och för ni som inte bor här i trakterna så kan jag informera om att det INTE är direkt lång hem. Men jag hann iaf känna att gas, broms och koppling fanns.
Jimmy fick köra bilen ända till Örebro idag. Hmpf!

Ikväll är det dax för Lyxfällan och äntligen är Charlie och Mattias tillbaka! Ordning och reda på torpet!! (såg förövrigt mattias peta näsan för nån vecka sen...ja, det va bara en liten parantes....)

Snart kommer kärleken hem! =)
Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar