torsdag 13 augusti 2009

Kroppen vs. Huvudet

Imorse va det kamp.

Kroppen: Du orkar inte gå till jobbet
Huvudet: Tänk vad mycket det finns att göra där
Kroppen: Du vill ju bara sova, sova och sova
Huvudet: Jamen, det är ju sjukt mycket att göra
Kroppen: Du har ju ont
Huvudet: Känns dumt mot de andra. Och allt du skulle göra på lunchen då!?
Kroppen: Nu kräks du.
Kroppen: Nu gråter du
Huvudet: Tycker du ska gå och jobba
Kroppen: Nu gråter du ännu mera
Kroppen: JAG VANN!!! =)

Japp. Stannade efter många om och men hemma idag. Och just nu är jag väldigt nöjd över mitt beslut, eftersom att jag är sååå trött. Ska snart ta mig ut på en liten promenad i det fina vädret och sen blir det att pyssla för hela slanten. Och bara ta det lugnt!

Fick höra av säkra källor att Oscar saknar oss. Jätte mycket! Och då mamma sa att vi kommer upp, men att det är ett tag kvar, med flyg så frågade han om vi skulle landa på deras väg...
Men jag tror att vi håller oss till flyplatsen! =) Känns liiite säkrare. ;)

Kan säga att jag saknar Oscar jag med. Och dom andra söramajorna också!




Kramelikram

3 kommentarer:

  1. Tänk vad kroppen kan vara klok ! eller var det knodden ? mamma

    SvaraRadera
  2. Och vet du?!
    Butiken står kvar ÄVEN fast du stannade hemma! Tänka sig !-)

    Kram H

    SvaraRadera
  3. Bra beslut! Man ska lyssna på kroppen, framför allt NU! Den talar om precis hur man ska göra, fast ibland kan man lyssna på huvudet, men bara ibland...
    Det är inte bara Oscar som saknar dig, det gör vi allihop... Men det är ju snart jul och då är det ju oktober lååångt innan dess, eller hur?!!
    kram

    SvaraRadera