måndag 3 augusti 2009

Flugproblem.

Vi har jätte problem med sånna där små jäkla banan/blom flugor. Dom sitter som en extra utsmyckning på kaklet i köket och rör man sig där inne kommer dom flygande i ansiktet. Har ställt ut olika "giftblandningar" och några dör, men dom flesta pekar finger åt mig och skrattar mig rakt i ansiktet.
Vi har slutat ha frukt hemma, aldrig nån odiskad disk framme och förtillfället använder vi inte heller dom bruna kompost påsarna. Men flugjävlarna ger sig inte. Utan jag tror att dom bara blir fler och fler. Så min nästa teori är att Johan har gjort ett litet roligt skämt och kaklat in en banan, varav uppkomsten av flugorna. Men Johan----DET ÄR INGE ROLIGT LÄNGRE!! Berätta bara var bananen är. Snälla. =)

Tiden går så rackarns fort! Det är alltså fyra veckor sen jag hade semseter. Helt sjukt.

Hoppas alla haft en bra dag!
Kramelikram

5 kommentarer:

  1. har hört att vinäger ska vara bra mot sånna flugor. Häll lite i en skål och ställ framme. Kram till er alla tre.

    SvaraRadera
  2. Mohahahahahahahaha!

    Spillde jag lite öl nånstans?
    Eller? :D

    Men allvarligt...
    HUR kan du se att dom små J#¤#¤! pekar finger och skrattar åt dig? :P

    Och tiden går fort! Jag är inne på sista semesterveckan nu... XD

    SvaraRadera
  3. Sara; Jo, jag har skålar med vinäger stående...men icket...

    Johan; en jäkel satt på mina glasögon...det va så jag såg det...;)

    SvaraRadera
  4. I såna fall har vi en gömd banan här också, för vi har massor :S
    kram

    SvaraRadera
  5. 1 del vatten + 1 del äppelcidervinäger + några droppar diskmedel i en kopp på väl valda ställen brukar funka. Häll kokande vatten i slasken i köket för där brukar dom små snuskona lägga ägg. Fry their sorry ases!

    Kram Hanna

    SvaraRadera