fredag 15 oktober 2010

Inredningsdetaljer.

Fy sjuttsingen vad jag har varit effektiv idag. Ja, iallafall fram till kvart i elva. Då hade jag nämligen städat klart! Och hunnit med en promenad.
(Och till er män vill jag bara säga att med städa menar jag och många andra kvinnor; plocka undan, dammtorka, dammsuga och torka golven. Om vi kvinnor ber er städa menar vi sällan att "bara" dammsuga, hade vi velat att ni skulle dammsuga hade vi sagt det...)
Elis har iof inte haft så super duper skoj, men livet kan ju inte va kul jämt! ;) Och tänk vad lite majsbågar kan få en på bra humör!=)
Är iallafall rackarns nöjd med min insats!

Tog mig en kort promenad till Sagers på eftermiddagen för att kolla in några tavlor jag sett där. Och ja, jag tror att vi kommer att välja ett billigare alternativ! (Ikea)
Vi ska försöka att göra vårat extremt tråkiga vardagsrum lite mer hemtrevligt. Nån hylla (Ikea) och tavlor (Ikea) kommer nog att göra susen! Har dessutom beställt fina höst murriga gardiner, men dom tar tid på sig....Beställde dom i aug. och dom kommer att leverars i slutet av november. Jag kan självklart inte vänta så länge, utan kommer att införkaffa ett billigt tillsvidare alternativ! (Ikea)

Sen så är inte jag och Jimmy direkt samspelta då det gäller inredningsdetaljer. Dessa har legat först på soffan och sen på golvet sen i måndags. Jag känner att dom inte riktigt passar in i vardagsrummet, men kan däremot se dom göra succé i tvättstugan.
Om nån undrar var dessa detaljer är inköpta, så är det i Vingåker och efter en dags användning får dom en sur doft.



Nu är det dag att fixa käk! Tacos står på menyn!

Trevlig kväll!!

1 kommentar:

  1. Men hade det var tänkt att män skulle dammsuga skulle det väl ändå heta männsugare? Nu heter det ju faktiskt dammsugare!

    SvaraRadera