lördag 23 oktober 2010

Förlåt mig fader, för jag har syndat.

Ni kanske inte vet om det, men det elfte budordet lyder så här;
"Du skall icke köpa hem ballerinakex,
då du försöker minska i vikt"
Var och handlade idag och helt plötsligt hade jag betalat för ett paket Ballerinakex med pepparkaks smak. Förstår inte hur det gick till, men det kändes ju dumt att lämna tillbaka det, så det fick följa med hem.
Tog en kaka till eftermiddags kaffet och....nu är det två kvar.
Knas.
Fast, nu är det ju så här att svärföräldrarna var här och fikade på kvällen och dom åt ju säkert flera stycken....säkert...
Sen så råkade det trilla ut ett, jamena tre kex ur förpackningen och det kändes liksom smidigare att äta upp dom än att pilla tillbaka dom...
Man ju iof se det från den ljusa sidan och det är att nu är dom ju snart slut (kvällen har ju inte slutat än) så då behöver jag ju inte små äta ballerinakex i flera dagar.
Jag väljer att tänka så idag och kommer att försöka hålla mina fingrar i styr nästa gång jag är på affären! =)
Hoppas ni haft en bra lördag! Min har funkat! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar