onsdag 27 juni 2012

Lill lörda'!

Imorse fick jag mig en sovmorgon till tio. Tro nu inte att Elis bestämde sig för att sova ut, nä, den lilla raringen tyckte att fem var en bra tid att vakna. Suck.
Efter MÅNGA om och men fick jag honom att ligga kvar i sängen till åtta och då var det jag som tog han till mommo och moppa med ett;
-"varsegod, jag går och lägger mig igen"
Sen var jag hur pigg som helst. Not! Tror banne mig att det är inte hälsosamt med sovmorgon, man blir ju bara tröttare...
Hursomhelst. Framåt eftermiddags kaffet drog vi till Robban för att hälsa på "mommo Linja" (mormor Linnea).
Mycket trevligt och jag blir lika glad varje gång hon kommer ihåg mig. Risken finns att det inte är så länge kvar tills man glöms bort...
VARJE gång jag varit dit det senaste året har hon frågat mig vad jag tycker om hennes lägenhet.
Hon och morfar flyttade dit 2003.
Nåja, det är ju helt ok att minnet har börjat svikta, tanten är ju 90 vårar!
Varje gång jag åker hem till dom norrländska skogarna åker jag och shoppar i butiken "Hem ljuva hem" i Robban. Gillart!
Och idag blev det ett riktigt fynd! Tre vaser, två muggar och en motorcykel för endast 218 riksdaler. Halva priset är ju det nästa som finns!




Till middag lyxade vi till det med fin vin och go midda'.
Kan varmt rekommendera Per Morbergs rötjut.
(och så får man ju nåt trevligt att titta på)




Gott gotti gott gott!
Var hos frissan igår. Helt fantastiskt underbart! Det var en ren fröjd att inte ha en risbuske på huvudet imorse!
Tack Nina! :)




Jahaja.
Imorrn står en dag på stan på schemat. Pappa jublar!
Kramelikram❤


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar