torsdag 7 juni 2012

Dom vidriga mammorna.

Dom vidriga mammorna handlar examens kläder samma dag/dan innan/ samma vecka som examen är.
(och förväntar sig att det ska finnas storlekar kvar)
Dom vidriga mammorna skulle kunna gå över lik för att få det dom vill ha.
(jo det är sant, dom skulle kunna döda för att få en vit kofta)
Dom vidriga mammorna är dom som säger; " Guuuuud vilken tur att ni har öppet på nationaldagen, för när skulle jag annars hinna köpa examens kläder??"
(vi handelsanställda har ju inget liv...)
Dom vidriga mammorna skäller och skriker på sina barn för att dom inte vill ha på sig det dom vidriga mammorna tar fram.
Det slutar, såklart, i att barnen gråter.
Dom vidriga mammorna ber en...nä, nu blev det fel, KRÄVER att jag som personal ska kolla i datorn om det plagget den vidriga mamman vill ha, finns nån annanstans i butiken.
(Det är då man vill svara att gps'n i det plagget är trasigt....)
Dom vidriga mammorna är dom som beter sig fruktansvärt vidrigt mot personalen.
Dom vidriga mammorna är dom som jag hoppas ligger sömnlösa varje natt, bara för att dom är vidriga.

Det finns såklart dom som är ute i sista minuten, som är trevliga och som faktiskt tycker att det är lite korkat att vara så sent ute....
Och ja, med handen på hjärtat, det är så korkat.
Herreguuuud!
Kan folk inte planera???
Det är samma sak som att julafton infaller den 24 december VARJE år!
Ja, det är sant. Samma datum varje år. Crazy va!?

Hursomhelst. Efter en minsann galen, på alla sätt och vis, dag tog jag mig en promenad hem.
Kändes behövligt att skaka av mig lite av dom vidriga mammornas ilskna kommentarer.
Och tänka sig, efter bara ett par steg var dom borta. Skönt!:)
Och förbaskat skönt var det med promenaden!!







Idag kom skattepengarna in på kontot och jag funderar på att köpa mig en liten fan-va-du-är-bra present i form av fyra vinglas. Bubblan tror jag att dom heter.
Fina som snus är dom iaf!






Gillar vitvins glasen bättre, för rödvins glasen är gigantiska.
Nåja. Får väl se om det blir ett litet inköp imorrn.

Nu; sova.

Kramelikram

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Dålig planering heter jag i förnamn. Dålig framförhållning är mitt mellannamn. Avskyr shopping är efternamnet. Jag tog med tre barn och en kompis till en butik (H&M) och sa: Hitta nåt ni vill ha! Och det gjorde dom! Alla fyra! Så nu har dom kläder dom vill ha och jag är lite pengar fattigare, men det var det värt!

    SvaraRadera
  2. Du stod inte och skrek på dina barn, dom grät inte och du förbannade inte personalen för ditten och datten. Så fru Dålig planering Dåling framförhållning Avskyr shopping, du är förlåten! :)

    SvaraRadera