söndag 25 juli 2010

Sommarläsning!

Jag har blivit som besatt av att läsa böcker. Avverkar den ena efter den andra.

Mjukstartade sommaren med Martina Haags 'Fånge i Hundpalatset'
Härligt underbar och för en stund blev jag avis på hennes kaotiska liv.

Fortsatte med en av de bättre böcker jag läst, nämligen Lars Keplers 'Hypnotisören'
Den va så nagelbitande spännande. Jag tillhör ju kategorin som om jag måste se en skräckfilm, ser jag den gärna på dagen. Och även om det är dagtid, kollar jag alla skrymslar och vrår efter ovälkomna gäster....
Iallafall så va denna bok inget undantag i skrämsel faktor. Drömde en hel del mardrömmar och jag SVÄR på att då jag va uppe på toa en natt så stod det en person nederst i trappen....

Den tredje boken blev Camilla Läckbergs 'Fångvaktaren'
Lite seg i början, men den tog sig verkligen. Och trots att min smått ivrige storebror började diskutera slutet av boken med mig då jag knappt läst halva, så var den ändå så in i norden spännande!
Väntar nu på uppföljaren.
Fortsatte med Läckberg och 'Tyskungen' och den kunde jag bara inte lägga ifrån mig. Har väl aldrig velat att Elis ska sova så mycket som då jag läste den boken. För jag blev verkligen som besatt! Super bra bok!!
Storebror berättade dock att vi läser Läckbergs böcker i fel ordning... Vi har nämligen börjat bakifrån, men jag antar att det lätt blir så då man är nalta eljest.

Just nu läser jag Katarina Wennstams 'Alfahannen' och den verkar också va rackarns bra!
Sen blir det att läsa Keplers andra bok (som jag nu inte kommer på vad den heter).
Men innan dess blir det nog att läsa Emma Hambergs 'Baddaren'.
Bara för att lugna nerverna lite....

Igår va vi en sväng till Söderköping. Åt lunch och strosade lite. Fint ställe det där! Tyvärr så började det regna....eller tyvärr och tyvärr.
Regnet är mer än välkommet!
Och idag regnar det också, så jag antar att det blir en hemma mys dag!
Elis har fått låna kusin Viktors gå stol. Och hej vad det går!=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar