fredag 30 juli 2010

Kvartöverfyra.

KVARTÖVERFYRA
KVARTÖVERFYRA
KVART ÖVER FYRA!

Bestämde sig Sven Elis David Bjöörn för att vakna.
Kvart över jävla fyra.
Självklart!
För det är ju så in i norden kul att vakna tidigt. Dagen blir ju inte alls lång.
Han brukar ju sova till klockan fem(!!), men inte imorse.
Nope.

Strax efter fem stod jag och grät då jag gjorde vällingen för jag va så jävla trött.
Sover så där på nätterna, ryggen säger ifrån och jag tror att min madrass är alldeles för mjuk.

Jag antog också att han skulle förmodligen inte somna om, för det gör han sällan längre, men helt plötsligt somnade han!
Fast...lyckan varade inte länge....han vaknade efter tio minuter. Suck.

Men så var det som om att han förstod hur jäkla trött hans mamma var, så han pratade lite och somnade om.
Och sov till tjugo över åtta!

Tack för det älskade unge!

Och tänk! Jag får va en pigg mamma idag. =)
Lövley!

Idag ska vi ner på stan och byta Elis keps.
Och så ska big mama köpa sig en ny bh.
En helt vanlig sådan. Utan "amningslucka".
En helt vanlig fin bh.
Underbart!!

1 kommentar:

  1. Det är det värsta som finns, när dom vaknar så tidigt! Enda gången i ens liv som man med säkerhet vet att man vaknade 04.17 och 05.23. Inte kvart över eller 25 över utan EXAKT. För det är det enda man ser i dimman av trötthet.
    Kan inte med glad röst säga: "Det går över!!" och tro att du ska köpa det, men det går över, men räkna inte med att det blir imorrn...
    Imorse hade jag två varma, svettiga barn i sängen, en på varje sida- +26 grader i sovrummet. VARMT!! 04.37 stormade det och regnet öste ner i samklang med åskan...
    kram på er

    SvaraRadera