söndag 4 april 2010

Kakmonstret.

Efter att lill-knas kom ut, så gick jag ner ett antal kilon och kände att viktnedgången var på god väg åt rätt håll. Och drömmen om att komma i vissa kläder kändes inte så långt borta, men så hände nåt. Nån jäkel (jag) köpte hem 3-pack ballerina kex. Och vips, så blev det en kaka till frukost, en efter dusch, en efter hårföning, en efter blöjbyte...ja, ni vet...!??
Och nä, det är inte svårt att äta upp ett helt ballerina paket på en dag. Nope. Nemas Problemas.
Jag har aldrig varit nån vidare kak-fantast, godis, ja visst, men inte kakor. Men nu har jag blivit som ett blont kakmonster. Och jag bara hatar det!! Men va fan gör man då kakorna bara skriker; ääääät miiig!!!
Självklart vill man ju hjälpa till!
Och så detta godis. Jamena, nu till påsk då det är så billigt med godis vill man ju va schysst och hjälpa butikerna att bli av med det. Så därför köpte vi godis för sisådär 120 riksdaler.
Nemas Problemas.
Nu har jag inte ätit upp allt godis själv, fler har hjälpt till. Men nog känns det som om det är på väg ut skumägg genom öronen...

Nu blir det skärpning. Snabba promenader in till stan, flera gånger i veckan och inget godis och i verkligen INGA kakor, så ska jag väl kunna ta mig i ett par byxor innan det bär i väg till Umeå.
Men det tar vi efter att ma och pa har åkt hem...

Nu blir det chips med dipp. Och kanske en kaka till kaffet....eller varför inte ett helt paket!? ;)

Kramelikram

ps! peppar, peppar...Så verkar det funka med ersättningen. Lill-knas äter nu bara en gång per natt och det vid fyra tiden. Nu håller jag tummar och tår att det håller det i sig!

1 kommentar:

  1. Mer kakor åt ammande mammor!!!! Förr eller senare är du tillbaka i jeansen, lovar, du är ju kompis med mig !)

    Och hurra för ersättning! Vad ljuvligt att få sova flera timmar i sträck.

    Kram
    H

    SvaraRadera