söndag 18 april 2010

Hus till salu.

Ibland kan jag faktiskt ångra att vi köpte detta hus. Jamena, varför köpte vi ett hus som måste fixas till, då vi egentligen inte har kunskapen till det!? Vi borde väl egentligen köpt grannens hus. Som är total renoverat och där man förmodligen bara behövt byta färger på väggarna. Ok, det huset kostade nalta mer än vårt. Och där finns det förmodligen inte golv som knarrar, vilket finns hos oss och som jag numera tycker är rätt så charmigt! =)
Nu är det i och för sig inte så mycket inne som behöver fixas till hos oss. En hel del målning, men det får vänta tills lill-knas har blivit några månader äldre.
Och sen så har jag fortfarande inte kommit på hur jag vill ha det i vardagsrummet...har bara funderat en si så där ett år...
Nä, där jag känner att kunskaperna brister är då det gäller att; bygga en altan, bygga en bro på framsidan och fixa panelen på garaget. Har en liten aning om hur man gör, men det är ändå inte så att jag kilar i väg till Bygg max, köper lite spik och bräder och sätter igång...
Det är bara så jävla frusterande!! Finns det ingen Martin Timell skola? Och VARFÖR gick man sam. på gymnasiet och inte bygg?? Hade varit så mycket bättre!
GAHH! Blir så irriterad över att inte kunna fixa till. Idag är det ju ett perfekt bygg väder!
Nä, nu säljer vi huset.


Skojja bara....

Finns det ingen ABF-kurs i att bygga? Måste kolla upp det. För bygg-ansvaret ligger nog på mig...

Snart kan vi iallafall börja måla huset. Rött ska det bli! =) Och det bruna skjulet kommer inte längre va brunt, nä det kommer att va rött och fint! =) Längtar!!

Lill-Knas sover förrästen hela nätter nu. Från tio, halv elva till halv sex!! GRÄJT! Och då äter han och sen sover vi till halv åtta. DUBBEL GRÄJT!

Nähe, ska väl ta tag i dagen. Det finns en del att göra.

Kramelikram

5 kommentarer:

  1. Vilket sjul är det som ska målas ???? Var det inte flygeln som ni skulle måla ?
    KRAM mamma

    SvaraRadera
  2. Alltså Jenny, Bygga är inte så svårt om man inte ska bygga toa och kakla och skit där det finns "lagar" om hur det ska går till.

    Jag menar, alla kan ju inte födas till Martin Timell (om han nu ska ses som ett allvetande byggorakel). Man måste få prova sig fram och göra lite fel, göra om och göra rätt. Då vet man ju till exempel hur man ska göra nästa gång man bygger en bro eller panelar om sitt garage. :) Sen kanske man inte ska ge sig in i bärande konstruktioner på en gång. Det finns det byggfirmor till.

    Lycka till

    //Anders "Timell" VD för PEAB (Per-Erik Och Anders Berggren Bygg)

    SvaraRadera
  3. Sen är det så här med att vara "mammaledig".
    Nr 1: Man är INTE ledig!
    Nr 2: Man upptäcker alla tänkbara fel och brister när man är hemma mest hela dagarna.
    Nr 3: Det finns inget som retar en mer än när man ser felen och bristerna och man inte har pengar/kunskap/tid/tålamod för att göra det som ska göras.
    Nr 4: Bit ihop. Hjälp anländer om några månader...
    kram

    SvaraRadera
  4. Jamen!
    Det är ju bara att prova bygga!

    Lev efter det farfar sa till mig en gång:
    "Dubbelt så bra går det inte få!"

    Kolla in länken för att få lite kunskap i hur man bygger altan!
    http://www.byggmax.com/se-sv/Byggmax/Byggprojekt/Altan.aspx

    Spika panel på garaget tar inte många timmar! River du ner den gamla innan vi kommit ner så spikar jag upp den nya på en dag.

    SvaraRadera
  5. Klart att jag river ner den gamla panelen innan ni kommer, med glädje! =)
    Vi ska såklart måla om huset innan altanen byggs, och jag skulle kunna börja skrapa huset NU, men har inga verktyg och även om jag hoppar mitt högsta hopp skulle jag inte nå längst upp....
    Anders; jag är en sån som gärna ska kunna innan jag gört. vilket är helt knasigt, för vem kan tex köra bil innan man ens provat första gången??
    Och du är inte Anders Timell radiopratare och lite små gay!? ;)
    Jo, Anna du har helt rätt. Att gå hemma och se alla skavanker går en på nerverna!! Och det är så mycket man ska hinna de timmar lill-knas sover...Tänk va praktiskt det skulle va om dygnet hade mer timmar! =)

    SvaraRadera