lördag 25 augusti 2012

Lördag.

Idag har jag och Elis städat huset. Ja, alltså, han ansvarade för att torka tv-bänken så han kunde se på Bamse samtidigt.
Sen tog vi oss en promenad till stan.
Ja, jag gick, han sov.
Så åkte vi med mannen hem.
Och medans Jimmy och Elis smet iväg började jag städa på tomten och altanen.
Vi har "problem" med skator som ska envisas med att vara på altanen och stöka ner.
Sen efter att jag ringt och sagt åt smitarna att komma hem, hjälptes vi alla åt att plocka undan och kasta bort skräp. Och TÄNK så mycket roligare det blir och snabbare det går om ALLA hjälps åt.
Och tänk så mycket gladare mamman i familjen blir...

Efter en "arbetsam" trekvart startade Jimmy grillen och så åt vi middag på altanen. Och det har inte hänt på veckor!
Underbart!






Imorgon fortsätter jag/vi med projekt: vardagsrum.

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar