måndag 5 mars 2012

Ny vecka. Ny planering.

Ända sen jul har våran "räkmacke-läggning" på Elis varit ett minne blott.
Från att lägga honom i sängen, säga god natt och lämna rummet, har vi gått till ett dunkandes i väggen, ett himla babblande, kasta mjukisdjur och gråt.
Det är inte direkt så att man längtar till nattningen, men det är bara att ställa in sig på EN TIMMES procedur.
Allt innan det är som en extra guldkant i tillvaron. ;)
Så, helt plötsligt måste livet planeras lite mer.
Annars funkar det inte.
Jamena, annars funkar inte jag. Och dessutom har J börjat jobba på kvällarna igen. (det är härligt med vår)
Så jag och Caroline har bestämt att måndagar är våran dejt-dag. Då ska vi ta oss en promenad och babbla om allt mellan himmel och jord.
Det sket sig dock på en gång.
Men nästa måndag gör vi ett nytt försök! :)
Imorgon har jag en annan dejt och det är med löpbandet.
På onsdag är det säsongstart och dubbelavsnitt av Grey's. Äntligen!
Mitt största problem där är väl att vara vaken till 23..
På torsdan tar jag med mig Zlatan på löpbandet och på fredag jobbar jag min sjunde dag, så efter att jag slutat väntar en liten uppfräschning av hemmet....
För på lördag till lunch kommer lillebror med familj på besök och sen på kvällen kommer Fam.Wilhelmsson hit på mellomys.
Och innan allt främmande kommer ska jag försöka ta mig till Willys med, men det ordnar sig dom har ju öppet till nio. ;)
Och sen är det söndag.
En söndag som jag hoppas innehåller en hel del sol så att vi kan vara ute hela dagen!
Som sagt planering, planering.
Nu är det ju inte bara hemmalivet som ska planeras, jobbet kräver sin del med...
Nåja. Allt blir bra i slutändan och för mig hjälper det lite extra om jag planerat lite. I huvudet iallafall.
Och så tror jag att det är som så att jag måste planera in då jag ska träna. För träning innebär total avskärmning från allt. Jag behöver inte tänka på jobb, vad vi ska äta till middag och om det behöver tvättas.
Vilket är fantastiskt skönt!

Förövrigt kan jag berätta att min totala viktminskning nu är;
MINUS 6,2 KG!
Dunkar mig själv på ryggen och säger; Bra jobbat!

Nu är det läge att sova.
God natt!

Kramelikram❤









- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Underbart!! Fantastiska du!! Kämpa på!! Jag dunkar dig också i ryggen! Vad duktig du är!! Kramelikram!

    SvaraRadera
  2. Dubbelavsnitt av Greys!! I love! Klart värt lite mindre sömn om man får två avsnitt på en gång! Måtte bara inte Mcdreamy lämna Grey...

    SvaraRadera